شناسهٔ خبر: 52334589 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۲ بهمن

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در سه شنبه(۱۲بهمن)   را در ادامه می‌خوانید:

تشکیل دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران

 عبدالهادی رضایی تالارپشتی، دبیر دبیرخانه استانی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از تشکیل دبیرخانه مهدویت در این دانشگاه در راستای فراگیر شدن گفتمان مهدویت خبر داد و گفت: دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به همت حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و حجت‌الاسلام احمد اسلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر تشکیل شده است.

وی افزود: در فراخور فرهنگ شیعی در استان مازندران و براساس مأموریت استانی موضوع «ترسیم ظرفیت‌های عصر ظهور در تمدن‌سازی» به‌عنوان خطوط راهنمای گفتمان‌سازی اندیشمندان دانشگاهی، حوزوی و مذهبی قرار گرفت که این موضوع مسیر محصولات علمی از رساله، پایان‌نامه، کتاب، مقالات، کارگاه‌های معرفت‌افزایی، هنرهای تجسمی هفت‌گانه و ... خواهد بود.

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت گفتمان‌سازی مهدویت اظهار داشت: ملت شریف انقلابی به‌خصوص اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی باید به‌عنوان وظیفه شرعی در راستای جهاد تبیین که به‌تازگی مقام معظم رهبری مطالبه کرده‌اند، حرکت کنند تا معارف اسلامی مهدویت گسترش یابد و آن را به عموم افراد به‌خصوص قشر جوان و نوجوان القا کنند تا زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف شوند.

رضایی تالارپشتی اظهار کرد: گفتمان‌ علمی، پژوهشی و معرفت‌افزایی‌ در دانشگاه‌ها مبتنی بر اصول اعتقادات نبوی و علوی بوده و در این راستا پشتیبانی همه‌جانبه از سوی رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و جهش علمی و پژوهشی و معرفت‌افزایی نخبگان علمی دانشگاهی و حوزوی ضروری است.

کتاب آزمایشگاه بیوشیمی به زبان انگلیسی منتشر شد

مجید بنی محمد، دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل کتاب «اصول و روش های آزمایشگاه بیوشیمی برای دانشجویان علوم پزشکی» را به زبان انگلیسی منتشر کرد. 

 بنی محمد گفت: در این کتاب که عنوان انگلیسی آن «Illustrated Essential Principals & Procedures of Biochemistry Lab for Medical Students» است، اصول کار در آزمایشگاه تحقیقاتی، تشخیص طبی و بیوشیمی، به صورت مدون و مصور بیان شده است. آخرین متدهای مولکولی و سلولی به صورت ساده بیان و مفهوم سازی شده‌اند. پروتکل‌های تشخیصی مولکولی بیوشیمیایی نیز به صورت مرحله به مرحله ارائه شده و جامعه هدف کتاب فوق، دانشجویان رشته های پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، مامایی و گرایش های کارشناسی ارشد علوم زیستی است.

وی در خصوص علت انتشار به زبان انگلیسی گفت: این کتاب مطابق آخرین روش های تدوین به روز، به زبان انگلیسی تالیف و منتشر شده تا به صورت بین المللی قابل استفاده باشد. هدف از تألیف این کتاب، داشتن منبعی موجز و به روز برای ارتقاء مهارت های علمی و عملی دانشجویان پزشکی بوده که بتوانند با مهارت بیشتر به درمان بیماران بپردازند. 

 ارتباط سازنده دانشگاه و خانواده‌ها موجب افزایش کارایی می‌شود

نخستین جلسه کمیته تعامل دانشگاه و خانواده با حضور علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و همه اعضا برگزار شد.  خوشدل  با تأکید بر ایجاد هم‌افزایی بین دانشگاه و خانواده ها و تعامل سازنده گفت: ارتباط سازنده دانشگاه و خانواده‌ها موجب افزایش کارایی، تعالی و پویایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از ارائه خدمات سلامت باروری و زناشویی، سلامت نوجوانان و بلوغ، سلامت مردان، سلامت دهان و دندان، پایش و پیشگیری از بیماری های مزمن، آمادگی جسمانی، تغذیه و رژیم درمانی توسط تله مدیسین، پزشک خانواده، بیمارستان مجازی، مراکز سبز، دهکده سلامت مرکز جامع سلامت، رسانه اینترنتی دانشگاه، پلی کلینیک طب ورزشی و توانبخشی، مراکز دوستدار کودک، مرکز جامع سلامت و خدمات آمبولانس خبر داد.

وی تصریح کرد: تمامی این خدمات با توجه به ظرفیت‌های موجود نظیر مراکز آزمایشگاهی، داروخانه، بیمارستان و کلینیک در سراسر استان با ارائه ۴ سطح آبی، برنزی، نقره ای و طلایی با پرداخت هزینه ای اندک ارائه می شود.

در پایان این جلسه کمیته های رسانه، رفاه، علمی، سلامت روان، جسم و معنوی، تربیت بدنی، اقتصاد و کارآفرینی، گردشگری سلامت تشکیل شد و ارتقاء خانواده در دستور کار قرار گرفت.


 عطر افشانی قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد


همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با گلباران و عطر افشانی قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.
در مراسمی که به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامی داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور هیأت رئیسه و جمعی از استادان و کارکنان، در مسجد النبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد؛ از ۱۰ نفر از استادان و کارکنان برگزیده در نخستین لیگ ورزش همگانی تجلیل شد.
ابراهیم رحیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب در ۴۳ سال گذشته گفت: در اوایل انقلاب اسلامی  ۶۷ درصد از مردم ما از تحصیل محروم بودند و از لحاظ علمی در سطح بسیار پایین بودند در صورتیکه در حال حاضر در بحث نانو مقام چهارم، مسائل علمی، پژوهشی چه بنیادین و چه کاربردی مقام پانزدهم و در مسائل پزشکی مقام چهاردهم جهانی را به خود اختصاص داده ایم.
 رحیمی اظهار کرد: این افتخارات بزرگ، برای ایران اسلامی، به حول و قوه الهی و با درایت مدیران دلسوز و متعهد و نخبگان صورت گرفته است که تک ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.
وی تبیین کرد: با مطالعه تاریخ پهلوی و حال می توانیم مقایسه خوبی انجام دهیم و به نسل جدید و فرزندانمان واقعیت ها را بگوییم چون جوانان با رسیدن به واقعیت ها، در تصمیم گیری های خود عاقلانه تر و راحت تر عمل می کنند. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: متأسفانه دشمن با پنهان کردن واقعیت ها سعی دارد در فکر و ذهن جوانان ما انحراف ایجاد کند.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با عشق و علاقه کار کنیم و به دنبال باز کردن گره ای از مشکلات مردم باشیم زیرا در مسیر زندگی خود، قطعا آثار مثبتش را خواهیم دید. 
وی در پایان، بر حضور و مشارکت همه دانشجویان، استادان، کارکنان، هیأت رئیسه و مسئولین دانشگاه های آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم و برنامه های چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأکید کرد.دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نخستین لیگ ورزش همگانی دانشگاه توانست رتبه نخست را بین واحدهای دانشگاهی کشور به خود اختصاص دهد.


گرامیداشت ۱۲ بهمن با عطرافشانی مزار مطهر شهدا 

 ویژه برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صبح  امروز  با غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و با حضور گنجی قائم مقام معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی دراین دانشگاه آغاز شد. 
 در این مراسم محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جمع مسئولین، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ‌ مردان و دلاور زنان انقلابی و پاسداشت یاد و نام حضرت امام(ره ) و شهیدان، طلوع دل‌انگیز دهه مبارک فجر انقلاب را به جامعه دانشگاهی تبریک گفت و به بیان مطالبی در خصوص دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
سپس بامولودی خوانی و اجرای سرود انقلاب، شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت فاتحه مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه را  گلباران و عطرافشانی کردند.

برگزاری دوره نگارگری در دانشگاه‌آزاداسلامی واحد هنرهای اسلامی_ایرانی استادفرشچیان 

اولین دوره عالی طراحی (نگارگری) با حضور استادان فرهیخته و برجسته در حوزه های نگارگری ، معماری، فرش، سفال، چوب، قلم زنی و... به مدت ۱۲ جلسه از ۱۵ بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی _ ایرانی استاد فرشچیان برگزار می شود.

دوره عالی طراحی (نگارگری) با نظارت استاد محمود فرشچیان و با حضور استاد محمدعلی رجبی (آداب معنوی در نگارگری شنبه ۱۵ تا ۱۷)، استاد سلیمان سعیدآبادی (اصول و مبانی طراحی سنتی و تذهیب یکشنبه ۱۵ تا ۱۷)، استاد محمدباقر آقامیری (فنون و تکنیک طراحی دوشنبه ۱۵ تا ۱۷) و دکتر حسن بلخاری (حکمت و زیبایی شناسی چهار شنبه ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰) برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، آثار منتخب خلق شده در طول دوره، به صورت کتاب چاپ شده و در نمایشگاه به معرض بازدید گذاشته می‌شود. همچنین برگزیدگان این دوره به صورت مستقیم و بدون کنکور وارد مرحله کارشناسی رشته نگارگری دانشگاه استاد فرشچیان خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما