شناسهٔ خبر: 52319107 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت‌و گو با ایسکانیوز مطرح شد؛

نبود سامانه دلیل تاخیر در برگزاری انتخابات شورای تعامل دانشجو و دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نبود سامانه در برگزاری انتخابات شورای تعامل دانشجو و دانشگاه را دلیل بروز تاخیر در روند فعالیت‌های این شورا دانست و افزود: از طریق سامانه «دان» فعالیت‌ها برای شورای تعامل در حال انجام است و با توجه به ظرفیت سایت انتخابات برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  شورای تعامل دانشجو و دانشگاه در زمینه‌ نیازهای دانشجویان و نیازهای خانواده‌ها و ارتباطات اعضا وارد عمل شده تا مشکلات موجود برطرف شود. از مهر سال‌جاری فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد دستورالعمل «آئین‌نامه شورای تعامل و هم‌اندیشی دانشجو و دانشگاه» را با محورهای «صنفی و رفاهی» و «خدمات آموزشی» ابلاغ کرد.

اهداف تدوین و ابلاغ آئین‌نامه شورای تعامل و هم‌اندیشی دانشجو و دانشگاه شامل مواردی از جمله تعامل موثر دانشجویان در حل مسائل مرتبط با محورهای «صنفی و رفاهی» و «خدمات آموزشی» برای اعتلای دانشگاه در کلیه سطوح و ایجاد بستر ارتباط مستقیم دانشجویان با مسئولان واحدهای دانشگاهی استان‌ها و سازمان مرکزی دانشگاه است.

هم‌اکنون اقدامات برای فعالیت در واحدهای دانشگاهی در حال انجام است. بر اساس بندهای این آئین‌نامه؛ شورای مذکور جنبه مشورتی و تعاملی برای اداره هرچه بهتر دانشگاه و ایجاد ارتباط سازنده مسئولان دانشگاه با دانشجویان دارد. در ضمن اعضای شورای تعامل و هم‌اندیشی دانشجو و دانشگاه شامل معاون فرهنگی و دانشجویی واحد (رئیس شورا)، معاون آموزشی واحد (عضو)، مدیر دانشجویی واحد (دبیر شورا)، ۳ تا ۷ دانشجو به انتخاب دانشجویان براساس جمعیت دانشجویی واحد و ۲ تا ۵ عضو هیات علمی واحد به پیشنهاد مدیران گروه آموزشی و انتخاب رئیس شورا براساس جمعیت هیات علمی واحد هستند. هرچند هنوز در برخی از واحدها اقدامات برای مهار تشکیل این شورا با تاخیر در حال انجام است.

مهدی ملک محمدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند فعالیت شورای تعامل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: در حال برگزاری انتخابات در شورای تعامل هستیم و نبود سامانه در برگزاری انتخابات باعث بروز تاخیر در روند اقدامات شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بستر مجازی هم رایزنی‌های فراوان برای تشکیل این شورا در حال انجام است، افزود: البته زمینه این اقدامات در وادانا وجود نداشت و از طریق سامانه «دان» فعالیت‌ها انجام می‌شود که در نهایت با استفاده از ظرفیت فضای سایت انتخابات برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تاکید کرد: این شورا در حل مشکلات صنفی، با حضور تشکل‌های دانشجویی، نماینده دانشجویان و مسئولان واحد هر دو هفته یکبار ارتباط مستقیم با دانشجویان برقرار می‌کند. معاونان دانشگاه و اساتید هیات علمی هم در این شورا حضور داشته و امیدواریم  اتفاقات مناسب در این شورا رقم بخورد.

انتهای پیام/

نظر شما