شناسهٔ خبر: 51620770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۸ مورد مبتلا و مشکوک به اومیکرون در ایران شناسایی شد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ما تا روز گذشته ۲۶ مورد ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کردیم و ۱۲ مورد مشکوک نیز در آزمایشگاه مرجع در دست بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ محمدمهدی گویا در نشست خبری امروز در وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا موارد ابتلا به سویه "اومیکرون" را گزارش کردند و کشور ما نیز ورود این ویروس را تأیید کرده است؛ اظهار داشت: ما تا روز گذشته 26 مورد ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کردیم و 12 مورد مشکوک به اومیکرون نیز در آزمایشگاه مرجع در دست بررسی است که پس از تعیین تکلیف، اعلام می شود.

وی افزود: در شرایط ورود این سویه به کشور، با دو نوبت واکسیناسیون احتمال ابتلا خیلی پایین نمی‌آید و کسانی که می‌خواهند بیشترین فایده را از تزریق واکسن کرونا ببرند و در مقابل اومیکرون مصون باشند باید حتماً سه نوبت واکسن کرونا را طبق زمان اعلام شده دریافت کنند.

گویا ادامه داد: وزارت بهداشت، فاصله سه ماهه بعد از دوز دوم واکسن را تعیین کرده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: افرادی که بالای 18 سال سن دارند و دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و سه ماه از نوبت دوم آنها گذشته می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا به مراکز مراجعه کنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: دو خوشه از این بیماران مبتلا به اومیکرون که یکی در تهران و دیگری در خراسان است؛ خوشه‌های خانوادگی هستند یعنی یک نفر در خانواده بلافاصله می‌تواند بقیه اعضای خانواده را نیز مبتلا کند و بنابراین علاوه بر واکسیناسیون، حتماً باید پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما