شناسهٔ خبر: 51123859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی و اقدامات مدیریت کرونا در مقابله با اُمیکرون

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: تمامی اقدامات لازم به منظور آمادگی کامل در برابر شیوع احتمالی اُمیکرون انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی با بیان اینکه در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز برای مسافران ورودی پرواز‌های خارجی دستورالعمل هوشمندسازی حمل و نقل در شرایط کرونا اجرا می‌شود، گفت: به‌خاطر گسترش ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی و شیوع سویه جدید این ویروس موسوم به  اُمیکرون در برخی کشور‌های آفریقایی، مقرر کرده‌ایم تمامی اقدامات لازم به منظور آمادگی کامل در برابر شیوع احتمالی این ویروس انجام شود.

او افزود: تعداد آزمایش‌های طبی سریع کرونا از بستگان و اطرافیان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی نسبت به قبل پنج برابر شده است، و رهگیری و ردیابی جدی‌تر مبتلایان به کرونا در شرایط کنونی به منظور شناسایی به موقع بیماران کرونایی و جلوگیری از انتشار این ویروس صورت می‌گیرد.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی با اشاره به فعالیت قرارگاه مدیریت کرونا در شهرستان‌های خراسان رضوی ادامه داد: کمیته‌های بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکت‌های مردمی و دانشجویی در این قرارگاه‌ها فعال هستند.

انجیدنی با اشاره به اینکه گزارش‌های روزانه فعالیت این کمیته‌ها در مقابله با ویروس کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیاز‌های موجود در کوتاهترین زمان ممکن تامین شوند، بیان کرد: تمامی بیمارستان‌ها موظف هستند آمادگی کامل در زمینه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی برای ۶ ماه آتی داشته باشند و بر همین اساس هرگونه کمبود و مانع در تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی رفع شده و مدیریت تخت‌های بیمارستانی برای این بیماران نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

بستری  ۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی

او تصریح کرد: هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستانی در این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی  تاکید کرد: تاکنون حدود ۷۰ درصد از جمعیت خراسان رضوی نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انجیدنی اظهار کرد: براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۴۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.



انتهای پیام//س.ع

برچسب‌ها:

نظر شما