شناسهٔ خبر: 51123163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار آزمایش‌های کرونا در خراسان رضوی پنج برابر شد

مشهد- ایرنا- دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: طی روزهای اخیر تعداد آزمایش‌های طبی سریع کرونا (رپید تست) از بستگان و اطرافیان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان نسبت به قبل پنج برابر شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر علی‌اصغر انجیدنی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: رهگیری و ردیابی جدی‌تر مبتلایان به کرونا در شرایط کنونی به منظور شناسایی به موقع بیماران کرونایی و جلوگیری از انتشار این ویروس صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز برای مسافران ورودی پروازهای خارجی دستورالعمل هوشمندسازی حمل و نقل در شرایط کرونا اجرا می‌شود.
دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: این قرارگاه به خاطر گسترش ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و شیوع سویه جدید این ویروس موسوم به "اومیکرون" در برخی کشورهای آفریقایی، مقرر کرده است تمامی اقدامات لازم به منظور آمادگی کامل در برابر شیوع احتمالی این ویروس انجام شود. 
وی به فعالیت قرارگاه مدیریت کرونا در شهرستانهای خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: کمیته‌های بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکتهای مردمی و دانشجویی در این قرارگاه‌ها فعال هستند. 

دکتر انجیدنی ادامه داد: گزارش‌های روزانه فعالیت این کمیته‌ها در مقابله با ویروس کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیازهای موجود در کوتاهترین زمان ممکن تامین شوند.
وی گفت: تمامی بیمارستانها موظف هستند آمادگی کامل در زمینه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی برای ۶ ماه آتی داشته باشند.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی افزود: در این راستا هرگونه کمبود و مانع در تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی رفع شده و مدیریت تختهای بیمارستانی برای این بیماران نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد. 

در حال حاضر ۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.
هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستانی در این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد. 
تاکنون حدود ۷۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۴۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۸۸۳ هزار و ۴۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۵۷ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۱ دُز اول، ۴۷ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۳۳۳ دُز دوم و یک میلیون و ۶۶ هزار و ۲۶۹ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۵ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۶۳ دُز رسیده است.

نظر شما