شناسهٔ خبر: 51617169 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛

دسترسی به تست‌های تشخیص کرونا در مشهد تسهیل شد

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دسترسی بیشتر مردم به تست‌های تشخیص کرونا را تسهیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دسترسی بیشتر مردم به تست‌های تشخیص کرونا تسهیلاتی را فراهم آورده است؛ آزمایش سریع کرونا (رپید تست) در تمامی درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مشهد به شرط ثبت در سامانه سینا امکان پذیر شده است.

انجیدنی گفت: پیش از این آزمایش کرونا فقط در مراکز منتخب انجام می‌شد.

وی گفت: برای آمادگی سیستم بهداشتی و افزایش اقدامات پیشگیرانه به ویژه رهگیری‌های بیشتر و افزایش آزمایش سریع کرونا در مبادی ورودی مشهد و استان تدابیر لازم اندیشیده شده است.

دبیر قرارگاه مدیربت کرونا در خراسان رضوی گفت: برای کاهش ظرفیت تخت‌های عادی و افزایش ظرفیت تخت‌های کرونایی نیز به تمامی بیمارستان‌ها آماده باش داده شده است.

وی گفت: علاوه بر این بیمارستان‌هایی که در موج پنجم شیوع کرونا به عنوان بیمارستان موقت و صحرایی فعالیت می‌کردند از جمله بیمارستان شهید نجفی سپاه، بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تازه تاسیس ولایت در مشهد آماده پذیرش بیماران کرونایی خواهند بود.

انجیدنی گفت: با توجه به شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه امیکرون در مشهد اقدامات فوری در قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در استان انجام شد و تمام اعضای خانواده و افرادی که با این بیمار در ارتباط بودند شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفتند که اعضای درجه یک خانواده فرد مبتلا نیز به بیماری مبتلا شده بودند.

وی گفت: برای عدم ورود به موج ششم شیوع کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون ضروری است.

دبیر قرارگاه مدیربت کرونا در  خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، مهد‌های کودک و مدارس استثنایی استان بطور موقت تعطیل شده‌اند و در باره سایر مدارس و نهاد‌های آموزشی نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید قرار گرفته و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها در مدارس سخت‌گیرانه‌تر شده است تا در صورت گزارش هر موردی از تخلف، به ادارات آموزش و پرورش اعلام شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی گفت: همچنین بر تشدید نظارت‌ها و افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر و به ویژه اصناف تاکید شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

نظر شما