شناسهٔ خبر: 51152693 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تزریق دُز اول واکسن کرونا در خراسان رضوی به ۹۰ درصد رسید

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در خراسان رضوی نخستین دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد پهلوان مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه جغرافیایی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نخستین دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: میزان ایمن‌سازی جمعیت در برابر ویروس همه‌گیر واکسیناسیون با تزریق هر دو دز نخست و دوم واکسن کرونا نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تاکنون شامل ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شده است.

او بر تداوم واکسیناسیون فراگیر همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه، لزوم رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع و پرهیز از برپایی دورهمی‌های خانودادگی و دوستانه برای پیشگیری موج جدید طغیان ویروس کرونا ششم کرونا تاکید کرد و گفت: هم‌اینک تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی در نوسان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز ۱۱ آذر ماه ۴۶۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که کمترین جمعیت مبتلایان به ویروسی کرونا ظرف ۱۰ روز اخیر است و شمار بستری‌شدگان روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی دیروز دهم آذر ماه ۱۶۱ نفر گزارش شده است.

پهلوان با بیان اینکه  ۱۱۴ نفر از بیماران بستری در خراسان رضوی بدحال هستند و در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها تحت مداوا قرار دارند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و بدین ترتیب ۸۰ درصد از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات این دانشگاه علوم پزشکی هستند.

در خراسان رضوی وضعیت  شیوع ویروس کرونا  قرمز نیست

او گفت: هم‌اینک دو شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان دیگر خراسان رضوی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

انتهای پیام//س.ع

 

نظر شما