شناسهٔ خبر: 50903518 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت بیش از سه هزار بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه از فعالیت بیش از سه هزار بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی یوسفی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت : از سال ۱۳۹۸ بنا به دستور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یک گشت ویژه و با تصویب یک جلسه با تمام بنگاه‌داران تشکیل دادیم.

او گفت : این جلسه مبنی بر الزام بنگاه‌داران و دفاتر مشاورین املاک سطح استان مخصوصاً شهر کرمانشاه برای ثبت مکانیزه قرارداد‌ها با کد رهگیری و استفاده از ابزار‌های حقوقی در دفاتر مشاورین املاک برگزار شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه افزود: از سال ۱۳۹۸ در شهر کرمانشاه سه هزار و در شهرستان‌ها ۲ هزار بنگاه معاملات ملکی داریم که با گشت ویژه هزار و ۲۰۰ بنگاه را که موظف به ثبت مکانیزه قرارداد‌ها بودند را مورد بازرسی قرار دادیم.

یوسفی افزود: ثبت مکانیزه قرارداد‌ها دارای ۲ هدف است که مهم‌ترین آن خارج شدن از حالت سنتی سه برگ بوده و دیگر هدف آن تمامی قواعدی که در معاملات صورت می‌گیرد به صورت مکتوب با کد رهگیری قابل انجام است.

او افزود: در کنار ثبت الزامی مکانیزه در کرمانشاه و شهرستان‌ها بنگاه معاملاتی را الزام به استعلام پنجگانه از ادارات منابع طبیعی، اداره جهاد کشاورزی، اداره اوقاف، اداره راه و شهر سازی کردیم.

یوسفی ادامه داد: اگر فروشنده یا خریدار خواستار فروش یا خرید ملکی باشند موظف هستند به ادارات مراجعه کرده و در مورد ملک پرس‌وجو کنند.

او گفت: ۹۰ حقوقدان بسیجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در دفتر خانه‌های کرمانشاه مستقر کردیم به طوری که بنگاه‌دار موظف است به خریدار و فروشنده تاکید کند که به مشاور حقوقی مراجعه کنند.

یوسفی گفت: این مراجعه به دلیل پایین آوردن بروز اختلافات در آینده بوده و باید ۲ طرف معامله به مشاور حقوقی مراجعه کنند.

او افزود: بنگاه‌دار پرونده و معاملات ارجاع داده شده به خویش را به دفتر خانه اسناد رسمی دلالت نموده و هیچ نقشی در افزایش قیمت ندارد و افزایش قیمت دست خود مالک است .

انتهای پیام/د

نظر شما