شناسهٔ خبر: 50649820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای هفت مرحله نهضت آزادسازی زندانیان در کرمانشاه

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت : آزاد‌سازی ۵۰۰ نفر زندانی جرائم مالی غیرعمد در آذرماه انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رسول بهرامی‌پور مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت : به لطف الهی و با پشتیبانی‌های دستگاه قضایی استان و همکاری سازمان زندان‌ها و اعضای ستاد طرح احرار، آزاد‌سازی ۵۰۰ نفر زندانی در آذرماه انجام خواهد شد.

او گفت : امیدوار هستیم با مشارکت نهاد‌های مرتبط و اعضای ستاد و مردم عزیزمان و خیرین، شاهد آزادسازی زندانیان بیشتری باشیم.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه افزود: به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان این طرح را در سه مرحله دیگر تا پایان سال استمرار خواهیم داد تا تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده برگردند.

او از مردم و خیرین خواست تا با واریز کمک‌های نقدی خود به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۷۰۲۶۸ و یا شماره شبا ۷۷۰۶۳۰۲۸۱۰۰۸۰۱۱۵۰۳۷۳۷۰۴۶ IR به‌نام گروه جهادی شهدای حقوق‌دان استان کرمانشاه، در اجرای این طرح سهیم باشند.

مشارکت برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، گفت: یکی از مصداق‌های این رزمایش مشارکت برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد است.

ریحانی با دعوت از همه مسئولان و مردم در راستای مشارکت و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، افزود: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کاری لازم و پرخیر و اثر است.

اولویت قرار گرفتن پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس شورا‌های حل و اختلاف استان کرمانشاه خواستار در اولویت قرار گرفتن پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد که پرونده آن‌ها در این شورا‌ها پیگیری می‌شود، شد.

فتاحی گفت: طی دو ماه گذشته ۴۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان که پرونده آن‌ها در شعبه‌های این شورا‌ها بوده آزاد شده و بیش از ۳۵۰ نفر دیگر هم کارشان در دست بررسی و پیگیری است.

او با بیان اینکه سه شعبه در این زمینه در نظر گرفته شده است، افزود: زندانیان جرائم غیرعمد آن‌دسته از زندانیان هستند که آزادی آن‌ها موجب اختلال در نظم عمومی جامعه نمی‌شود.

داشتن تفکر بسیجی و اقدام انقلابی

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است، گفت : تنها راه برون رفت از مشکلات، داشتن تفکر بسیجی و اقدام انقلابی است و با این شیوه می‌توان دشمن را از دستیابی به اهداف شوم خود ناامید کرد.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که حجم زندانیان را زیبنده نظام اسلامی نمی‌دانند و باید پاسخگو بود، گفت : زندانی کردن افراد بحران‌های روحی و روانی فراوانی را بر افراد، خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند و حل این بحران از طرف خیرین جامعه می‌تواند به لطافت و آرامش جامعه کمک کند.

او ادامه داد: انقلابی، بسیجی و جهادی کسی است که مشکلی را از جامعه و مردم حل کند و ما برآنیم تا جایی که ممکن است با ارتباط رو در رو و دوسویه با مردم به حل مشکلات آن‌ها کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در دو سال گذشته سالانه حدود ۸۰ هزار نفر با مسئولین قضایی استان بی واسطه دیدار کرده اند و بار‌ها تأکید کرده ایم هر کس مشکل قضائی و حقوقی داشته باشد می‌تواند با ما ملاقات کند و مسائل خود را مطرح نماید.

توسلی زاده با اشاره به عملکرد، اهداف و رویکرد دستگاه قضائی استان گفت: همراه کردن تفکر قضات در جهت رعایت حال مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله رویکرد‌های دستگاه قضائی استان است. ضمن اینکه تفکر ما همواره این بوده تمام جرائم قابل گذشت را با مصالحه حل کنیم و بیشترین استفاده را از ظرفیت‌های سازشی در حل پرونده‌های قضائی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان با تقدیر از خدمات مجموعه بسیج حقوقدانان و سپاه نبی اکرم (ص) در بحث کمک به کاهش جمعیت کیفری استان گفت: بر همه روشن است، بار اصلی جنگ بر دوش سپاه بوده و در بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی و ... این نیروی کارآمد توانسته بسیاری از گسل‌های ناکارآمدی را پر کند و خدمات ارزنده آن‌ها قابل
تقدیر است.

او با اشاره به طرح پایش زندانیان و استفاده از راهکار‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان افزود: در کنار این طرح، با همکاری بسیج حقوقدانان و در طرح احرار طی پارسال و شش ماهه اول امسال در هفت مرحله نهضت آزادسازی زندانیان انجام شده که تاکنون منجر به آزادی حدود ۴۴۳ نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد شده و بنا داریم در ادامه و در سه مرحله همزمان با هفته بسیج، سالروز شهادت سردار سلیمانی و دهه مبارک فجر حدود ۵۰۰ نفر دیگر از زندانیان را آزاد و به آغوش خانواده هایشان برگردانیم .

انتهای پیام/د

نظر شما