شناسهٔ خبر: 50642078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه:

تنها راه برون رفت از مشکلات، داشتن تفکر بسیجی و اقدام انقلابی است

کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است، تأکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات، داشتن تفکر بسیجی و اقدام انقلابی است و با این شیوه می‌توان دشمن را از دستیابی به اهداف شوم خود ناامید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی راده» عصر یکشنبه در نشست ستاد آزادسازی زندانیان استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که حجم زندانیان را زیبنده نظام اسلامی نمی دانند و باید پاسخگو بود، افزود: زندانی کردن افراد بحران های روحی و روانی فراوانی را بر افراد، خانواده ها و جامعه تحمیل می کند و حل این بحران از طرف خیرین جامعه می تواند به لطافت و آرامش جامعه کمک کند.

وی گفت: انقلابی، بسیجی و جهادی کسی است که مشکلی را از جامعه و مردم حل کند و ما برآنیم تا جایی که ممکن است با ارتباط رو در رو و دوسویه با مردم به حل مشکلات آنها کمک کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: در ۲ سال گذشته سالانه حدود ۸۰ هزار نفر با مسوولان قضایی استان بی واسطه دیدار کرده اند و بارها تأکید کرده ایم هرکس مشکل قضایی و حقوقی داشته باشد می تواند با ما ملاقات کند و مسایل خود را مطرح نماید.

وی با اشاره به عملکرد، اهداف و رویکرد دستگاه قضایی استان خاطرنشان ساخت: همراه کردن تفکر قضات در جهت رعایت حال مردم و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله رویکردهای دستگاه قضایی استان است. ضمن اینکه تفکر ما همواره این بوده است تمام جرایم قابل گذشت را با مصالحه حل کنیم و بیشترین استفاده را از ظرفیت های سازشی در حل پرونده های قضایی داشته باشیم.

توسلی زاده در ادامه با تقدیر از خدمات مجموعه بسیج حقوقدانان و سپاه نبی اکرم (ص) در بحث کمک به کاهش جمعیت کیفری استان گفت: بر همه روشن است، بار اصلی جنگ بر دوش سپاه بوده و در بحران های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی این نیروی کارآمد توانسته بسیاری از گسل های ناکارآمدی را پر کند و خدمات ارزنده آنها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به طرح پایش زندانیان و استفاده از راهکارهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان گفت: در کنار این طرح، با همکاری بسیج حقوقدانان و در طرح احرار طی سال گذشته و ۶ ماهه اول امسال در هفت مرحله نهضت آزادسازی زندانیان انجام شده که تاکنون منجر به آزادی حدود ۴۴۳ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد شده است و بنا داریم در ادامه و در سه مرحله همزمان با هفته بسیج، سالروز شهادت سردار سلیمانی و نیز دهه مبارک فجر حدود ۵۰۰ نفر دیگر از زندانیان را آزاد و به آغوش خانواده هایشان برگردانیم.

در ادامه این نشست، دیگر سخنرانان فرمانده سپاه نبی اکرم (ص)، رییس بسیج حقوقدانان و نیز معاون توسعه حل اختلاف استان بودند و بر ادامه نهضت آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد تأکید کردند.

نظر شما