شناسهٔ خبر: 50764468 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکایت کانون وکلای کرمانشاه از عوامل فیلم‌های چوب خط و ملکه گدایان

رئیس کانون و کلای دادگستری کرمانشاه از شکایت کانون وکلای کرمانشاه از عوامل فیلم‌های چوب خط و ملکه گدایان و شبکه سوم سیما خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهروز رستمی رئیس کانون و کلای دادگستری کرمانشاه با رفیع دانستن جایگاه نهاد وکالت، گفت : نهاد وکالت و وکیل مستقل به عنوان تضمین کننده حق دفاع، حاکمیت قانون و دادرسی عادلانه نیازمند به حمایت است، اما متاسفانه مدتی است که حرفه شریف وکالت از سوی برخی افراد و ارگان‌ها مورد بی مهری بی‌سابقه‌ای قرار گرفته که نمونه آن در سریال‌های چوب خط و ملکه گدایان دیده می‌شود.

او با بیان اینکه در این دو فیلم چهره‌ای منفی از وکلا نمایش داده می‌شود، گفت : در فیلم چوب خط که از شبکه سه پخش شد، به صراحت جامعه فرهیخته وکلا و جامعه حقوقی کشور را بی سواد خطاب کرده که مصداق بارز توهین به وکلا در رسانه ملی است.

او افزود: در فیلم ملکه گدایان نیز که از شبکه اینترنتی فیلیمو پخش می‌شود، فردی در نقش وکیل قرار گرفته که سردسته یک باند مجرمانه در زمینه‌های ماده مخدر شیشه، فساد اخلاقی و تکدی گری است که در اینجا هم چهره‌ای زشت را از وکلا نشان می‌دهد.

رستمی افزود: بدنبال هتک حرمت و نشان دادن چهره منفی از وکیل در این دو سریال، تیر ماه امسال کانون وکلای کرمانشاه به طرح شکایت کیفری علیه عوامل این سریال‌ها و شبکه سه اقدام کرد و این شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه تقدیم شد.

او که به همراه محمدمهدی رضایی وکالت این پرونده‌ها را برعهده دارد، ادامه داد: این دو پرونده ابتدا به شورای حل اختلاف ارجاع شد تا در آنجا سازشی بوجود آید، اما این اتفاق نیفتاد و اکنون پرونده‌ها در دادسرای فرهنگ و رسانه در حال رسیدگی هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گفت: این پرونده‌ها به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده و اکنون در این شعبه درحال رسیدگی هستند .

انتهای پیام/د

نظر شما