شناسهٔ خبر: 67256670 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ثبت‌نام اینترنتی کارت‌های سوخت نوشماره | دارندگان خودروهای نوشماره وارد این سایت شوید

درحال حاضر ثبت‌نام اینترنتی کارت‌های سوخت بنزین نوشماره درحال انجام است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به به آدرس اینترنتی FCS.niopdc.ir نسبت به ثبت درخواست کارت سوخت خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

اواخر اردیبهشت ماه سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت با هدف توسعه دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و همچنین کاهش زمان تحویل کارت هوشمند سوخت رونمایی شد، هرچند که قرار بود طبق وعده مسوولان از ابتدای خرداد ماه امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین کارت سوخت فراهم و طی هفت تا ۱۰ روز، کارت سوخت برای متقاضیان صادر شود، اما این اتفاق نیفتاد.

در نهایت اما اواخر خرداد ماه این طرح برای خودروهای نوشماره اجرایی شد، اما آنطور که محمد صادقی - مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده به‌منظور اجرای مناسب این طرح ملی، لازم است اطلاعات تکمیلی از جمله کد اقلام اطلاعاتی خودرو در کنار محتوای رشته از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی به این شرکت ارسال شود که تاکنون محقق نشده است.

به گفته وی همه زیرساخت‌های مورد نیاز ثبت‌نام اینترنتی کارت هوشمند سوخت المثنی آماده‌سازی شده و سامانه نیز فعال است؛ اما تا زمانی که اطلاعات مورد نیاز از جمله پلاک و کلید شناسایی خودرو (VIN) از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی در اختیار وزارت نفت قرار نگیرد، امکان شناسایی و ابطال کارت سوخت پیشین، استعلام بیمه شخص ثالث و ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت المثنی محقق نخواهد شد؛ این سامانه نیز مانند دیگر بسترهای مشابه برمبنای اطلاعات پایه‌ای فعالیت می‌کند. هم‌اکنون ثبت‌نام کارت سوخت خودروهای نوشماره آغاز شده است، اما ادامه فرایند تولید این کارت‌ها پس از ارائه اطلاعات از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی امکان‌پذیر خواهد بود.

به‌تازگی نیز جلیل سالاری - معاون وزیر نفت در این خصوص  گفت: امکان ثبت آنلاین درخواست کارت المثنی سوخت، نیازمند اطلاعاتی از جمله پلاک، VIN و حتی معاینه فنی خودروها است که این اطلاعات هنوز از سوی فراجا در اختیار ما قرار نگرفته است و با وجود آماده‌بودن زیرساخت لازم، این زیرساخت اطلاعاتی نیز باید تکمیل شود که طی جلسه‌ای در این خصوص با شرکت پژوهش و توسعه ناجی داشتیم و قرار شد این اطلاعات نیز ارائه شود.

دارندگان خودروهای نوشماره هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی FCS.niopdc.ir نسبت به ثبت درخواست کارت سوخت خود اقدام کنند، اما فرایند تولید کارت سوخت پس از اخذ اطلاعات تکمیلی برای این درخواست‌ها انجام می‌شود./ ایسنا

نظر شما