شناسهٔ خبر: 50327832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در ادامه محکومیت‌های اقدام تل آویو،

تروریستی توصیف کردن ۶ سازمان حقوق بشری فلسطین، اقدامی تروریستی است

جنبش فتح و شماری از اعضای کنگره آمریکا درج نام ۶ سازمان حقوق بشری فلسطین در لیست تروریستی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دنیا الوطن، اسامه القواسمی، عضو شورای انقلابی و سخنگوی رسمی جنبش فتح تروریستی توصیف کردن ۶ سازمان حقوق بشری فلسطینی را اقدامی تروریستی، غیرقابل قبول و محکوم شده توصیف کرد.

وی گفت: کابینه بنت از این طریق قصد دارد آشکارا همه صدا‌ها در جهت برملا کردن جنایات خود علیه بشریت و نقض علنی قوانین بین المللی و بشردوستانه را خاموش کند. «اسرائیل» یک رژیم دیکتاتور است. ادعای آن درخصوص دموکراسی دروغ محض و سرپوشی بر جنایات آن علیه بشریت و مکان‌های مقدس مسلمانان و مسیحیان در سرزمین اشغالی فلسطین است.

سخنگوی جنبش فتح تاکید کرد: سکوت جهان در قبال جنایات روز افزون اسرائیل آن را به اتخاذ چنین تصمیمات نادرستی ترغیب کرده است. ملت ما هرگز در برابر این تجاوز ناروا از پای در نخواهد آمد.

در این خصوص، آندره کارسون، نماینده ایالت ایندیانا در کنگره آمریکا با محکوم کردن تصمیم روز گذشته رژیم صهیونیستی که شش گروه مدنی فلسطینی را «سازمان تروریستی» معرفی کرد، آن را تصمیم اشتباه خواند که به افراد زیادی آسیب خواهد رساند.

کارسون در پیام توئیتری خود نوشت: من به شدت با تصمیم کلی اسرائیل مبنی بر تعطیلی شش سازمان برجسته فلسطینی حقوق بشری که کار‌های بشردوستانه مهم در منطقه انجام می‌دهند، مخالفم. این تصمیم بر اساس خصوصیات غلط است و به افراد بی شماری که برای حمایت زندگی به این سازمان‌ها وابسته هستند آسیب می‌رساند.

بتی مک کالم، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه ای، تصمیم اسرائیل را محکوم کرد و افزود: هدف از این اقدام، ساکت کردن صدای حامیان حقوق فلسطینی هاست. این اقدام بر خلاف دموکراسی و بر خلاف ارزش‌هایی است که از متحد آمریکا انتظار می‌رود.

الهام عمر دیگر نماینده دموکرات کنگره هم با انتقاد از این تصمیم، افزود: قرار دادن نام موسسات غیردولتی در فهرست گروه‌های تروریستی، با هدف فرار از بازخواست از نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد و توهین به هر کسی است که خواهان صلح است. آمریکا و جامعه جهانی باید در برابر این اقدام وقیحانه، عواقب فوری را در نظر بگیرند.

گفتنی است، طبق اسنادی که وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی روز گذشته منتشر کرد، سازمان‌های الضمیر‎ (نهاد نظارت بر وضعیت زندانیان فلسطینی در کرانه باختری)، الحق (سازمان حقوق بشری فلسطینی)، مرکز بیسان (نهاد تقویت جامعه مدنی)، سازمان دفاع از حقوق کودکان شاخه فلسطین (شاخه ملی سازمان بین‌المللی مستقر در ژنو)، شبکه صامدون (نهاد مدافع حقوق زندانیان فلسطینی) و اتحادیه کمیته‌های کشاورزی (نهاد بهبود عملکرد کشاورزان فلسطینی) مرتبط با جبهه مردمی برای آزادی فلسطین شناخته شده اند و رژیم صهیونیستی این شش گروه مدنی فلسطینی را با ادعای وابستگی به جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، «سازمان تروریستی» معرفی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما