شناسهٔ خبر: 66385453 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار جنبش نُجَباء‌ به دخالت آمریکا در روند قانونگذاری‌ عراق

جنبش مقاومت اسلامی نُجباء عراق از نمایندگانی که به مصوبه جدید در جرم‌انگاری فساد جنسی رأی دادند تشکر کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجباء با صدور بیانیه‌ای، موضع مداخله‌جویانه سفارت آمریکا در مخالفت با تصویب قانون جرم‌انگاری تن‌فروشی و همجنس‌بازی از سوی پارلمان عراق را محکوم و اعلام کرد: کار به‌جایی رسیده است که سفیر شرور آمریکا آشکارا و با وقاحت، دولت ما را به مجازات اقتصادی تهدید می‌کند.

در این بیانیه آمده است : آمریکای نابهنجار ابتدا باید ادعای حقوق‌بشر و آزادی بیان خود را عملی کند و سرکوب دانشجویانی را که به رویکرد استعماری غرب در منطقه و قتل‌عام مظلومان در نوار غزه اعتراض دارند، متوقف سازد.
بیانیه می افزاید : رژیم صهیونیستی در حق بی‌گناهان تحت‌محاصره در غزه مرتکب زشت‌ترین جنایات می‌شود و آمریکا که عضو دائم شورای امنیت است، باید به‌جای حمایت از آن رژیم، به تصمیمات جوامع بین‌المللی احترام بگذارد.
جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در بیانیه خود با حمایت از تصمیم پارلمان عراق در تصویب قانون جرم انگاری فساد جنسی ؛ تاکید کرده است برخی سیاستمداران و نمایندگان پارلمان که هنوز به آمریکا حسن‌ظن دارند، باید بدانند که آمریکا با رویکردهای سیاسی خود به‌دنبال فروپاشی جوامع، نابودی خانواده‌ و مقابله با اصول دین اسلام و فرهنگ اصیلی است که جزو امتیازات ملت عراق به‌شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی ؛ پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در این کشور را با یک اصلاحیه به تصویب رساند.

پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه خبری العهد نیوز ؛ " شیخ قیس الخزعلی " دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد ؛ از پارلمان این کشور به دلیل تعدیل قانون مبارزه با فحشا قدردانی کرد.

وی گفت: این قانون گامی ضروری در راستای حفظ ارزش‌ها، هویت فرهنگی و آرمان‌های اسلامی جامعه است. تصویب قانون مبارزه با فحشا در این برهه زمانی گامی ضروری برای محافظت از پسرها، دخترها و تمام جامعه ما است. در تصویب قانون مبارزه با فحشا مصلحتی بزرگ برای محافظت از فرزندانمان در برابر هجمه‌های انحلال و فروپاشی است که تمام دنیا را فرا گرفته است.

از سوی دیگر ؛ مصوبه مجلس عراق موجب عصبانیت مقامات آمریکایی شده است . در همین پیوند ؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی «ایکس» در موضعی مداخله جویانه اظهار کرد: به شدت بابت تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با فساد و همجنس‌گرایی در عراق نگران هستیم .

وی همچنین مدعی شد که این قانون گروه‌های در معرض خطر بیشتر در جامعه عراق را تهدید کرده و توان عراق در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌های خارجی را کاهش می‌دهد.

نظر شما