شناسهٔ خبر: 50320275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رژیم صهیونیستی ۶ سازمان فلسطینی را تروریستی اعلام کرد

مقامات فلسطینی تروریستی اعلام کردن ۶ سازمان فلسطینی به اتهام همکاری با جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین ازسوی رژیم اشغالگر را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، روز جمعه با دستور بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به اتهام همکاری با «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، سازمان تروریستی اعلام شدند.

روزنامه عبری جروزالم پست در وب سایت خود اعلام کرد که این تصمیم توسط وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی و با دستور بنی گانتس گرفته شده است.

طبق اعلام این وبسایت این ۶ سازمان شامل: «الضمیر لرعایه الاسیر و حقوق الانسان»، «الحرکه العالمیه للدفاع عن الاطفال-فلسطین»، «الحق»، «اتحاد لجان العمل الزراعی»، «اتحاد لجان المراه العربیه» و «مرکز بیسان للبحوث والانماء» هستند.

جروزالم پست همچنین ادعا کرد که این سازمان‌ها بر اساس حکم صادر شده در گروه بازوی سازمان تروریستی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، طبقه‌بندی می‌شوند.

درپی این حکم، مقامات فلسطینی این اقدام صهیونیست‌ها را محکم کردند.

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای این تصمیم صهیونیست‌ها را حمله‌ای دیوانه‌وار ازسوی مقامات رژیم اشغالگر علیه نهاد‌های مدنی و حقوقی فلسطینی عنوان کرد و ادعای تروریستی بودن این سازمان‌ها را به طور قاطع رد کرد.

این وزارتخانه تأکید کرد که این تهمت و افترای خصمانه یک حمله به جامعه مدنی و حقوق اساسی مردم فلسطین در برابر اشغال غیرقانونی صهیونیستی‌ها و تلاش هدفمند برای افشای جنایات مستمر آن‌ها است.

این وزارتخانه تأکید کرد که این گام ننگین، جدیدترین اقدام اشغالگران و ابزار‌های آن علیه سازمان‌های مدنی فلسطین و مدافعان ارشد حقوق بشر است.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه افزود: «آنچه صهیونیست‌ها را به برداشتن این گام تشویق کرد، واکنش‌های ناامیدکننده و نادرست جوامع بین المللی در قبال اقدامات صهیونیست‌ها علیه سازمان‌های حقوق بشری فلسطین است.»

این وزارتخانه همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر خواست که علناً و قاطعانه در برابر این جنایات بایستند و تمام اقدامات ممکن را برای دفاع از سازمان‌های مدنی فلسطین انجام دهند.

در همین زمینه، نهاد‌های اسرای فلسطینی اعلام کردند که این تصمیم باعث ادامه تجاوزگری اشغالگران علیه مردم فلسطین و نهاد‌های آن‌ها می‌شود.

نهاد اسرای فلسطینی در بیانیه خود اعلام کرد: «این تجاوز از امروز آغاز نشده است. در چند سال گذشته، اشغالگران نهاد‌های فلسطینی را از طریق تهاجم و مصادره اموال، دستگیری کارمندان مورد هدف قرار داده است.»

خبرگزاری رویترز نیز پس از این اقدام رژیم صهیونیستی به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: «ما در مورد تعیین ۶ سازمان مدنی فلسطینی به عنوان سازمان‌های تروریستی با اسرائیل ارتباط برقرار خواهیم کرد.»

سال‌ها است که رژیم اشغالگر صهیونیستی ده‌ها سازمان حقوق بشری و بشردوستانه که در سرزمین‌های فلسطین فعالیت می‌کنند را ممنوع و تحریم کرده است.  

انتهای پیام/

نظر شما