شناسهٔ خبر: 50323747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای منابع مصری درباره توافق بین حماس و رژیم صهیونیستی برای مبادله زندانیان

منابع خبری مصری مدعی شدند قاهره، بسیاری از نکات مربوط به قرارداد مبادله زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی را انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، منابع مصری مدعی شدند تحولات مهم و مثبتی در مذاکرات محرمانه بین حماس و رژیم صهیونیستی، برای دستیابی به توافقی مبنی بر مبادله زندانیان به طور غیرمنتظره رخ داده است.

این منابع خبری مصری به روزنامه رای الیوم اعلام کردند: قاهره به عنوان واسطه، بسیاری از اقدامات مربوط به قرارداد مبادله اسیران را که ممکن است ظرف چند هفته اعلام شود، انجام داده است. به گفته این منابع، مصر از حماس و رژیم صهیونیستی تضمین‌های رسمی و روشنی دریافت کردند که مطابق با طرح کلی توافق است.

به گفته این منابع خبری مصری، در بسیاری از موارد تفاهم وجود دارد و قاهره بیش از ۷۰ درصد از معامله را انجام داده است و بقیه ممکن است مربوط به جزئیات زمان، مکان، ضمانت‌ها و سایر مسائل لجستیک باشد. 

به نقل از حسن یوسف، یک مقام ارشد حماس در کرانه باختری، گفته است که اتفاقات جدیدی رخ خواهد داد که بخشی از قرارداد مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

یوسف به رای الیوم گفت: بحث‌هایی در حال انجام بسیار محرمانه است. این توافق خواسته‌های زندانیان ما در زندان‌های اسرائیل را برآورده می‌کند.

چندی پیش، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با اعلام توافق قریب الوقوع با رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی، یادآور شد که آزادی سربازان رژیم صهیونیستی جز با آزادی اسرای فلسطینی میسر نخواهد شد.

حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جنبش مقاومت تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا از زندان‌های اشغالگران صهیونیست به کار خواهد بست، زیرا آزادی آن‌ها یک وظیفه شرعی، ملی و بشردوستانه است و ما مردمی هستیم که اسرای خود را بدون توجه به هزینه و عواقب آن از در زندان‌ها آزاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما