شناسهٔ خبر: 50232340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حماس: هزینه آزادی زندانیان صهیونیستی، آزادی اسیران ماست

حماس در بیانیه‌ای از توافق قریب الوقوع با رژیم صهیونیستی برای مبادله اسیران فلسطینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السبیل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (دوشنبه)، با اعلام توافق قریب الوقوع با رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی، یادآور شد که آزادی سربازان رژیم صهیونیستی جز با آزادی اسرای فلسطینی میسر نخواهد شد.

حماس با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد: «جنبش مقاومت تمام تلاش خود را برای آزادی زندانیان از زندان‌های اشغالگران صهیونیست به کار خواهد بست، زیرا آزادی آن‌ها یک وظیفه شرعی، ملی و بشردوستانه است و ما مردمی هستیم که زندانیان خود را بدون توجه به هزینه و عواقب آن از در زندان‌ها آزاد می‌کنیم.»

حماس در بیانیه خود اعلام کرد «مسئله آزادی اسرا در صدر فهرست اولویت‌های ما قرار دارد و تا زمانی که اسیران ما آزاد نشوند، آرام نخواهیم شد. ما به زودی توافقی با اشغالگران خواهیم کرد که در آن چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواسته‌های جنبش مقاومت ندارند.»

حماس همچنین تأکید کرد «آزادی زندانیان و کار برای آن یک مسیر و هدف راهبردی برای جنبش است  و تمام تلاش خود را برای دستیابی به این هدف انجام می‌دهیم و حتی ذره‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.»

وی تأکید کرد که آزادی نظامیان صهیونیست در نوار غزه هیچ قیمتی جز آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اشغالگران نخواهد داشت.

حماس به روح شهدای بزرگی که جان خود را در راه آزادی برادران خود فدا کردند، درود فرستاد.

امروز، دوشنبه، دهمین سالگرد انعقاد معامله «وفاءالحرار» بین جنبش مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی است. این معامله یکی از برجسته‌ترین مبادلات اسرا در تاریخ درگیری‌ها بین فلسطینیان و اشغالگران بوده است. در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱، رژیم اشغالگر سرانجام تسلیم اراده مقاومت شد و مجبور شد بیشتر خواسته‌های آن‌ها را بپذیرد و قرارداد حمایت از تبادل زندانیان تحت حمایت مصر به نام «وفاء الحرار» امضا کند. بر اساس این توافق ۱۰۲۷ اسیر زن و مرد را در ازای  گیلاد شالیت، یک نظامی صهیونیستی، آزاد شدند.

انتهای پیام/

نظر شما