شناسهٔ خبر: 50217746 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعضای باند سارقان با ۶۰ فقره سرقت منهدم شدند/ توقیف اتوبوس و کشف ۵۳ کیلو تریاک

مهم‌ترین حوادث ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف اتوبوس و کشف ۵۳ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۵۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: به منظور اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی در بازرسی از این اتوبوس ۵۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک سوخت جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از دو دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور شیراز-بندرعباس به ۲ دستگاه کامیون حامل بار مکمل خوراک دام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از آن کامیون‌ها موفق شدند ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که در ۲ مخزن و به صورت حرفه‌ای زیر بار مکمل خوراک دام جاسازی شده بود کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

اعضای باند سارقان با ۶۰ فقره سرقت منهدم شدند

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان با ۶۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان مرودشت، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ بعثت مرودشت با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی، موفق به شناسایی اعضای یک باند سارق سابقه‌دار که در سطح شهرستان اقدام به سرقت می‌کردند شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند در این خصوص ۵ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را دستگیر کنند، گفت: این افراد در بازجویی اولیه به ۶۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، کابل و تجهیزات مخابراتی، منهول چاه فاضلاب، محتویات خودرو و مغازه اقرار کردند.

سرهنگ زینلی با اشاره به اینکه سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارقان منزل و کشف ۳۰ میلیارد اموال مسروقه

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: در بازرسی از سارقان حرفه‌ای منزل ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی منزل با استفاده از خودرو مدل بالا و با شیوه و شگرد تخریب و دیلم زنی در شیراز، با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بررسی دقیق صحنه‌های جرم، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس خودرو سراتو متعلق به سارقان در حالی که در یک کوچه پارک و سرنشینان به قصد سرقت وارد یک منزل شده بودند را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه کارآگاهان موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر ۲ سارق را هنگام سرقت دستگیر و خودرو آنان را نیز توقیف کنند، ادامه داد: در بازرسی از خودرو سارقان ۲ دستگاه دوربین عکاسی، یک دستگاه موزر، ۶ دستگاه قاب ساعت مچی، ۳ دستگاه تلفن همراه و مقداری بدلیجات و طلاجات کشف شد.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: متهمان تا کنون به ۱۰ فقره سرقت از منزل اقرار کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به سیستم‌های امنیتی و هشدار دهنده مجهز کنید و از روشن گذاشتن مداوم لامپ خودداری و در صورت امکان از زمان سنج برای روشنایی در شب استفاده و از نگهداری وجه نقد، طلا و سکه به مقدار زیاد در منزل جدا خودداری کنید.

اعتراف سارقان به ۳۳ فقره سرقت

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارقان و کشف ۳۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن عمومی و خصوصی در سطح این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی سپیدان قرار گرفت.

او ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی مأموران آگاهی سرنخ‌هایی از فعالیت افرادی در فروش اموال سرقتی در سطح شهرستان به دست آمد که با هماهنگی دستگاه قضائی برای دستگیری آنان برنامه ریزی‌های لازم انجام شد.

فرمانده انتظامی سپیدان تصریح کرد: سرانجام با پایان یافتن تحقیقات پلیس ۳ سارق مذکور شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ فداکار با اشاره به اعتراف سارقان به ۳۳ فقره سرقت از اماکن عمومی و خصوصی، افزود: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا همواره ضمن توجه به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس، اماکن عمومی و خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و از نگهداری وسایل و اشیاء قیمتی در منزل خودداری و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما