شناسهٔ خبر: 50204045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین اخبار از پلیس

دستگیری فروشنده سلاح جنگی در فضای مجازی

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری یکی از فروشندگان سلاح جنگی در فضای مجازی و کشف یک قبضه سلاح خبر داد.

صاحب‌خبر -

دستگیری فروشنده سلاح جنگی در فضای مجازیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ "مهدی تاجیک" اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران در راستای مقابله با عوامل نا امنی و برخورد جدی با مجرمان، با اشراف کامل اطلاعاتی موفق شدند یکی از فروشندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را در فضای مجازی شناسایی کنند.
وی بیان داشت: با شناسایی هویت متهم و مخفیگاه وی در حوالی میدان هروی، نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بررسی از داخل مخفیگاهش اخذ شد.
رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: ماموران این پایگاه ظهر بیست و دوم مهر ماه به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند متهم را دستگیر و در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی کشف کنند.
این مقام انتظامی افزود: پس از انتقال متهم و انجام بازجویی‌های مقدماتی، مشخص شد که متهم سلاح‌های جنگی را از همدستش در استان‌های غربی کشور تهیه و پس از انتقال آن به مخفیگاهش با تبلیغ در فضای مجازی قصد فروش آن را داشته است.
سرهنگ تاجیک با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: پلیس به طور جد با عاملان فروش سلاح غیر مجاز در فضای مجازی برخورد شدید صورت خواهد داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

 ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در خیابان "شوش" 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق از یک باربری در حوالی خیابان "شوش" خبرداد.
سرهنگ "علی ولی پور گودرزی " اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی و تکمیل تحقیقات پلیسی، ماموران انتظامی پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران از انتقال مقادیر کالای قاچاق به یک باربری واقع در خیابان "شوش" مطلع شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و بازرسی از این باربری ۶ هزار و ۴۰ ثوب شلوار، ۳ هزار و ۶۰۲ ثوب بلوز، ۹۱۰ ثوب کاپشن فاقد بارنامه و مجوز‌های گمرکی کشف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه شناسایی مالک کالا‌ها در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت کالای قاچاق شب گذشته توسط خودرو‌های شوتی به باربری تخلیه شده است و قرار بوده صبح امروز توسط چرخی‌ها به بازار منتقل شود که با هوشیاری پلیس از توزیع کالای قاچاق جلوگیری شد.
سرهنگ گودرزی افزود: با دستور قضائی کلیه اموال مکشوفه تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد و کارشناسان ارزش ریالی این اموال را ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته سرهنگ گودرزی، تا کنون یک متهم در این رابطه دستگیر شده است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

چهاردیواری کالای قاچاق لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: با همکاری ماموران امنیت اقتصادی شهرستان ری، چهار دیواری که محل نگهداری کالا‌های قاچاق بود، شناسایی شد.
سرهنگ علی ولی پور گودرزی بیان داشت: در راستای طرح تشدید مقابله با ورود کالای قاچاق و در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی کالا‌های قاچاق در کهریزک، شناسایی محل دپوی این کالاهادر دستور کار پلیس امنیت اقتصادی تهران و شهرستان ری قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این محل یک چهار دیواری خالی از تجهیزات ساختمانی بوده و کالا‌های قاچاق توسط خودرو‌های شوتی در این مکان تخلیه و سپس توسط خودرو‌های باربری از این مکان منتقل می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ابراز داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز که در همین حین یک دستگاه خودروی وانت وارد چهار دیواری شد و در بررسی‌های تکمیلی ۱۸۳ جفت کفش کتانی، ۴ هزار و ۱۸۱ عدد شال زنانه، ۴۰۸ عدد لوازم بهداشتی، ۱۵۲ عدد اسباب بازی و ۱۴۰ هزار و ۷۹۲ عدد لوازم خرازی فاقد مدارک و مستندات قانونی کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان این که در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد، عنوان کرد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته توسط کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کلاهبرداری میلیاردی در سایه نماد اعتماد جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد سایت فروش لوازم خانگی با جعل لوگوی‌ نماد اعتماد خبر داد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت‌های فروش لوازم خانگی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.
این مقام سایبری ادامه داد: مال باختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند قصد خرید لوازم خانگی در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش برخط این کالا‌ها با قیمت‌های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت مواجه شده و پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.
وی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات اولیه پرونده را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل‌ای نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کند.
رئیس پلیس فتا تهران عنوان کرد: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرم و تشریفات قضایی متهم را در یکی از مناطق حاشیه تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
وی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند، اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از ۱۴ نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد ریال اقرار کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به انیکه مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سابت Enamad۰ir قابل مشاهده است اضافه کرد: صفحه‌ای که مجوز دارد حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد همچنین با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه مشاهده شده، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.
سرهنگ گودرزی از شهروندان خواست: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

توقیف سانگ یانگ متخلف در آزادراه تهران - قم

رئیس پلیس راه پایتخت از توقیف یک دستگاه خودروی سواری سانگ یانگ در آزاد راه " تهران – قم " به علت سرعت بالای خودرو خبر داد.
سرهنگ نواله خادم بیان داشت: روز گذشته، ماموران گشت آزاد راه "تهران – قم" حین کنترل خودرو‌های عبوری، متوجه انجام حرکات مخاطره آمیز و تخلف سرعت بالای یک دستگاه خودروی سواری سانگ یانگ می‌شوند.
وی افزود: اقدامات مخاطره آمیز این راننده، نظم عمومی آزاد راه را برهم زده بود و بروز خطرات احتمالی برای راننده و دیگر راننده‌ها، متصور بود که این خودرو در یک عملیات پلیسی متوقف شد.
رئیس پلیس راه تهران با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد برای این خودرو ۲۵۰ میلیون ریال خلافی در سامانه پلیس ثبت شده است، افزود: خودروی موصوف متوقف و ضمن تشکیل پرونده‌ای به مراجع قضائی معرفی شد.
وی با تاکید بر این که تحفلفات راهور نه تنها جان راننده را با مخاطره مواجه می‌سازد جان سایر رانندگان را نیز به خطر خواهد انداخت، از شهروندان خواست تا با مشاهده این نوع حرکات و اقدامات از سوی رانندگان که باعث سلب آسایش عمومی می‌شوند حتما با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

دستگیری عاملان تخریب قهوه خانه‌ای در غرب تهران

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری عاملان تخریب قهوه خانه‌ای در حوالی شهرک گلستان خبر داد و گفت: هر ۲ متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.
سرهنگ صادق قره باقری گفت: اواخر مرداد ماه سال جاری خبری در خصوص درگیر مابین ۲ گروه از اراذل و اوباش و به طبع آن تخریب یک واحد صنفی قهوه خانه و اموال داخل آن و ضرب جرح متصدی این واحد صنفی دریافت کردیم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این افراد شرور که از اراذل و اوباش سطح دار بوده ضمن ایجاد رعب و وحشت اقدام به تخریب دوربین و سایر وسایل داخل این واحد صنفی نموده و با ضرب و جرح متصدی که بلافاصله جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد از ترس حضور ماموران از محل متواری می‌شوند.
این مقام انتظامی گفت:با انجام رصد و پایش‌های اطلاعاتی و انجام یکسری اقدامات شبانه روزی هویت ۲ نفر از عاملان اصلی این درگیری در حوالی جنت اباد شمالی شناسایی و در شامگاه بیستم مهرماه در یک تعقیب و مراقبت چند روزه دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شدند.
رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهمان پس از اعتراف به بزه انتسابی به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

پلمب ۲ قهوه خانه متخلف در تهران

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از پلمب ۲ قهوه خانه‌ای به علت رعایت نکردن دستورالعمل و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.
سرهنگ نادر مرادی اظهار کرد: روز گذشته ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از فعالیت و بازگشایی ۲ قهوه خانه‌ای در حوالی خیابان "طالقانی" و خیابان "هلال احمر" بدون رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا مطلع شدند.
وی با بیان اینکه پس از حضور ماموران اداره اماکن در این محل، مشخص شد، حدود ۵۰ نفر در این قهوه خانه‌ها، حضور دارند، افزود: با مشاهده وضعیت موجود، با اخذ دستور قضائی متصدیان متخلف این قهوه خانه‌ها دستگیر و واحد صنفی شان پلمب شد.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران با اشاره به اینکه در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا توسط واحد‌های صنوف پر ریسک شاهد گسترش و شیوع دوباره این بیماری خواهیم شد، خاطر نشان کرد: سلامت شهروندان و ارتقاء امنیت عمومی آنان ار اولویت‌های پلیس است.
این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده واحد‌های صنوفی متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.

دستگیری سارقان موبایل قاپ در غرب تهران

رئیس کلانتری ۱۴۰ باغ فیض از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای موبایل قاپ در غرب تهران خبر داد.
سرهنگ سرافراز احمدی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحد‌های گشت انتظامی در غرب تهران فعال بودند که ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض ۲ سارق موتور سوار را هنگام سرقت از یک شهروند مشاهده کردند.
وی افزود: متهمان پس از مشاهده گشت انتظامی بلافاصله متواری شدند که ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در یک تعقیب و گریز متهمان را در اتوبان اشرفی اصفهانی بازداشت کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی بدنی از متهمان ۳ دستگاه موبایل سرقتی همراه با یک قبضه سلاح گرم کشف شد.
رئیس کلانتری ۱۴۰ باغ فیض افزود: متهمان سابقه دار پس انتقال به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به جرم خود مبنی بر موبایل قاپی از شهروندان بخصوص در غرب تهران اعتراف کردند.
وی خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق موتورسیکلت در جنوب تهران

رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.
سرهنگ رضا حیدری اظهار داشت: با وقوع سرقت‌های متوالی موتورسیکلت در جنوب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیم عملیات کلانتری ۱۱۰ شهدا با رصد‌های اطلاعاتی و تحقیقات محلی مخفیگاه سارق حرفه‌ای در جنوب تهران شناسایی شد.
رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا تصریح کرد: ماموران کلانتری پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های قضائی به محل مذکور اعزام شد و در یک عملیاتپلیسی متهم را بازداشت و به کلانتری انتقال دادند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارق ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد و متهم در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت وسیله نقلیه در جنوب تهران اعتراف کرد.
سرهنگ حیدری در پایان خاطرنشان کرد: متهم برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دپوی ۱۳ کیلو تریاک در منزل مواد فروش جنوب پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۳ کیلو تریاک در عملیات ماموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت خبر داد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی ارجاع چندین فقره شکایت و گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار جنوب تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه دهم این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.
وی در ادامه افزود: برابر اقدامات اطلاعاتی و پلیسی برروی سوژه‌ی مورد نظر مشخص شد متهم به تازگی یک بار مواد مخدر را از مرز‌های شرقی کشور تهیه کرده و پس از انتقال آن به حومه تهران مترصد توزیع و فروش آن در محدوده جنوب پایتخت است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تصریح کرد: به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضائی عملیات خود را برای دستگیری متهم آغاز کردند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: بعد چندین ساعت رصد اطلاعاتی متهم در حالی که در مخفیگاهش حضور داشت، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۳ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ حسنوند در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

مواد فروش جنوب پایتخت با ۴ کیلوگرم هروئین به دام افتاد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از دستگیری یکی از توزیع کنندگان به نام جنوب پایتخت خبر داد و اعلام کرد: از این تبهکار مقدار ۴ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین کشف شد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در تشریح جزییات خبر اعلام کرد: بنابر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان محترم تهرانی ساکن در محدوده اتوبان "محلاتی تهران" مبنی بر فعالیت مشکوک مالک یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده‌ای در این خصوص در پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تشکیل شد و بررسی و تحقیق پیرامون جزئیات آن در دستور کار ماموران این پایگاه قرار گرفت.
وی ادامه داد: با پیگیری و تحقیقات میدانی پلیس در محل، صحت و چگونگی عملکرد مظنون پرونده برای پلیس محرز و اقدامات مقدماتی برای اخذ دستور ورود به منزل از طرف مرجع قضائی انجام شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود: تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و ضمن دستگیری متهم، در بازرسی از این مکان ۴ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین از اتاق خواب متهم کشف شد.
حسنوند در پایان اعلام کرد: متهم به جرم انتسابی اعتراف و برای پیگرد قضائی پس از انتقال به مقر پلیس به مراجع قضائی معرفی شد.

پیشگیری پلیس از خودسوزی مرد جوان

رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس از نجات مردی که قصد داشت به زندگی خود پایان دهد، خبر داد.
سرهنگ محمود مالمیر در گفتگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با اعلام شهروندان به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر اقدام به خودسوزی مرد جوان در خانه اش ماموران کلانتری سریعا به محل مذکور اعزام شدند.
وی افزود: ماموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در محل حادثه پی بردند که مرد جوان به دلیل مشکلات خانوادگی قصد دارد با بنزین خودسوزی کند و به زندگی خود پایان دهد.
رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع ماموران کلانتری وارد عمل شدند و پس از مشاوره ۴ ساعته مرد جوان را از خودسوزی منصرف کردند و از یک حادثه دلخراش جلوگیری کردند.
سرهنگ مالمیر در پایان خاطرنشان کرد: مرد جوان پس از انتقال به کلانتری در مشاوره‌های اجتماعی حاضر شد و پس از صلح و سازش با خانواده ابراز پشیمانی کرد.

دستگیری زن و مرد سارق در غرب تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقانی خبر داد که در غرب تهران موبایل قاپی می‌کردند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفتگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحد‌های عملیاتی در غرب تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۰۵ سنایی به یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران کلانتری پس از اقدامات اطلاعاتی و گرفتن استعلام از پلاک موتورسیکلت مذکور متوجه شدند، وسیله نقلیه مذکور سرقتی بود و سرنشینان آن سارقان حرفه‌ای غرب تهران هستند.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری شدند که ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی در یک تعقیب و گریز طولانی هر ۲ سارق زن و مرد را بازداشت کردند.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: ماموران کلانتری در بازرسی بدنی از متهمان ۳ گوشی موبایل سرقتی کشف و سارقان در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر ۲۰ فقره موبایل قاپی از شهروندان در غرب تهران اعتراف کردند.
سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: متهمان برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما