شناسهٔ خبر: 50211219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشگیری پلیس از خودسوزی مرد جوان در تهران

تهران-ایرنا-رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس تهران، از نجات مردی توسط پلیس که قصد داشت به زندگی خود با خودسوزی، پایان دهد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز یکشنبه  پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ "محمود مالمیر" اظهار داشت: با اعلام شهروندان به مرکز فوریت های ۱۱۰ مبنی بر اقدام به خودسوزی مرد جوان در خانه اش ماموران کلانتری سریعا به محل مذکور اعزام شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در محل حادثه پی بردند که مرد جوان به دلیل مشکلات خانوادگی قصد دارد با بنزین خودسوزی کند و به زندگی خود پایان دهد.

رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع ماموران کلانتری وارد عمل شدند و پس از مشاوره ۴ ساعته مرد جوان را از خودسوزی منصرف کردند و از یک حادثه دلخراش جلوگیری کردند.سرهنگ مالمیر خاطرنشان کرد: مرد جوان پس از انتقال به کلانتری در مشاوره های اجتماعی حاضر شد و پس از صلح و سازش با خانواده ابراز پشیمانی کرد.

توقیف ۵۰ میلیاردی کالای احتکاری و قاچاق

وی همچنین اعلام کرد: ماموران این پلیس طی بازدید از ۲ انبار کالا ۵۰ میلیارد ریال کالا قاچاق و احتکاری، بدون مجوز های قانونی کشف کردند.

سرهنگ "دوستعلی جلیلیان " افزود: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالای این پلیس در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری مقادیری کالای قاچاق و احتکاری در انبارهای نگهداری کالا، ساماندهی این  انبارها را در دستور کار قرار دادند. 

وی با اشاره به اینکه در این طرح عملیاتی، ۲ انبار کالای قاچاق و احتکاری لوازم التحریر شناسایی شد، افزود:کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲متهم دستگیر و  پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شدند.

۲ قهوه‌خانه متخلف در تهران پلمب شدند

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از پلمب ۲ قهوه خانه به علت عدم رعایت دستورالعمل و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

سرهنگ نادر مرادی گفت: روز گذشته ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از فعالیت و بازگشایی ۲ قهوه‌خانه در حوالی خیابان طالقانی و خیابان هلال احمر بدون رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا مطلع شدند.

وی با بیان اینکه پس از حضور ماموران اداره اماکن در این محل، مشخص شد، حدود ۵۰ نفر در این قهوه‌خانه‌ها حضور دارند، افزود: با مشاهده وضعیت موجود و با اخذ دستور قضایی متصدیان متخلف این قهوه‌خانه‌ها دستگیر و واحد صنفی‌شان پلمب شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا توسط واحدهای صنوف پر ریسک شاهد گسترش و شیوع دوباره این بیماری خواهیم شد، گفت: سلامت شهروندان و ارتقاء امنیت عمومی آنان از اولویت‌های پلیس است.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده واحدهای صنوفی متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.

دستگیری مواد فروش جنوب پایتخت با ۴کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از دستگیری یکی از توزیع کنندگان به نام جنوب پایتخت خبر داد و اعلام کرد: از این تبهکار مقدار ۴کیلو و ۶۰۰گرم هروئین کشف شد.
 
سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" در تشریح جزییات خبر اعلام کرد: بنابر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان ساکن در محدوده اتوبان "محلاتی تهران" مبنی بر فعالیت مشکوک مالک یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده ای در این خصوص در پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر  تهران تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزئیات آن در دستور کار ماموران این پایگاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری و تحقیقات میدانی پلیس در محل، صحت و چگونگی عملکرد مظنون پرونده  برای پلیس محرز و اقدامات مقدماتی برای اخذ دستور ورود به منزل از طرف مرجع قضائی انجام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود : تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و ضمن دستگیری وی، در بازرسی از این مکان  ۴کیلو و ۶۰۰گرم هروئین از اتاق خواب متهم کشف شد.

حسنوند در پایان اعلام کرد: متهم به جرم انتسابی اعتراف و برای پیگرد قضائی پس از انتقال به مقر پلیس به مراجع قضائی معرفی شد.

نظر شما