شناسهٔ خبر: 67284801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهروندان شکایات زیست محیطی خود را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند

شهروندان در سال گذشته بیش از ۹ هزار شکایت به سامانه ۱۵۴۰ اعلام کردند و تاکنون به بیش از ۸۰ در صد از آنها رسیدگی شده است.

صاحب‌خبر -

شهروندان شکایات زیست محیطی خود را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سید علی اصغر حسینی شکرابی مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صداو سیما گفت: با توجه به اینکه اصل پنجاهم قانون اساسی همه مردم را موظف کرده که نسبت به حفاظت محیط زیست خود فعال باشند، سامانه ۱۵۴۰ به عنوان پل ارتباطی سازمان محیط زیست و مردم طراحی شده است.
شهروندان ۲ دقیقه فرصت دارند تا گزارش حادثه یا شکایت زیست محیطی خود را اعلام کنند. در مواردی که شکایت محیط زیست مربوط به بهداشت عمومی، تخریب و تصرف باشد با قید فوریت اقدام می‌شود و همکاران به سرعت در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند و در نهایت نتیجه پیگیری به فرد تماس گیرنده اطلاع داده می‌شود.
شکر آبی درباره روند رسیدگی به معضلات محیط زیستی مانند آلودگی محیط زیست که فوریت ندارند و نیاز به بررسی و زمان دارد گفت: این موارد نیازمند طی شدن یک دوره قانونی است و به زمان بیشتری نیاز دارد. حداکثر زمان رسیدگی به شکایات محیط زیستی شهروندان ۱۰ روز است.
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: درصورتیکه شهروندان از طریق سامانه ۱۵۴۰ موفق نشدند که مشکل محیط زیستی را مطرح و پیگیری کنند می‌توانند با شماره ۴۲۷۸۱۰۲۰ تماس بگیرند و مشکلات و ضعف عملیاتی را گزارش دهند.

نظر شما