شناسهٔ خبر: 49763606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

سه گروه شکارچی غیرمجاز حرفه‌ای در قزوین دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان طی سه ماموریت موفق شدند سه گروه از شکارچی متخلف حرفه‌ای و غیر‌مجاز که مبادرت به شکار کل و بز وحشی و حمل سلاح غیرمجاز نموده را دستگیر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی طاهری با اشاره به دستگیری شکارچیان متخلف در سطح استان گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در مناطق مختلف استان موفق به دستگیری سه گروه شکارچی غیرمجاز که با سلاح شکاری در فصل غیرمجاز اقدام به شروع به شکار و شکار کرده بودند، شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست الموت شرقی، الموت غربی، طارم سفلی و مامورین یگان حفاظت حفاظت محیط زیست اداره کل طی سه ماموریت موفق شدند سه گروه از شکارچیان متخلف حرفه‌ای و غیر‌مجاز که مبادرت به شکار کل و بز وحشی و حمل سلاح غیرمجاز نموده را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در منطقه الموت شرقی مامورین یگان حفاظت اداره کل و محیط‌بانی معلم کلایه در مسیر زیستگاه سیالان و رستم زرد موفق به دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز که با یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و ادوات شکار و صید مبادرت به شکار دو راس کل وحشی نموده بودند شده و متخلفین پس از دستگیری و انجام بازجویی مقدماتی با دستور قضایی بازداشت شدند.

این مسئول عنوان کرد: در منطقه الموت غربی، مامورین یگان حفاظت محیط‌بانی رازمیان با همکاری مامورین یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یک کار اطلاعاتی دقیق و سرنخ‌های به دست آمده موفق به شناسایی یک نفر شکارچی غیرمجاز شده که با دستور قضائی با همکاری مامورین انتظامی طی بازرسی محل زندگی وی، موفق به کشف و ضبط لاشه یک راس بز وحشی و یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و مهمات شدند که در ادامه با دستور مقام قضائی و بررسی گوشی متهم موفق به کشف تصاویر متعدد از شکار بیش از شش راس کل و بز وحشی و یک بهله پرنده شکاری شدند و درحال حاضر متهم با در بازداشت به سر می‌برد.

طاهری گفت: در منطقه طارم سفلی مامورین یگان حفاظت این منطقه موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز که با یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز قاچاق و مهمات و ادوات شکار مبادرت به شروع به شکار نموده بودند شده و پرونده متخلف پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضائی ارسال شد.

نظر شما