شناسهٔ خبر: 49778027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱ شکارچی غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

یاسوج- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ نفر شکارچی متخلف در ۲ روز گذشته با تلاش یگان حفاظت محیط زیست این استان در مناطق حفاظت شده گرمسیر ی و سردسیری شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

سید اسدالله هاشمی روز شنبه در گفت دو گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان باشت در منطقه حفاظت شده خامین یک شکارچی متخلف که ٢ قطعه دراج شکار کرده بود را به همراه یک قبضه اسلحه دستگیر و اعمال قانون کردند.

وی  افزود: همچنین در عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت شهرستان بویراحمد در منطقه حفاظت شده دنای شرقی سه  نفر متخلف مسلح به همراه ۲  قبضه اسلحه غیر مجاز کلاشینکف و ساچمه زنی دو لول شناسایی شدند و از آنان لاشه دو راس بز و بزغاله وحشی کشف شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست این استان از  ۱۱ شکارچی متخلف هشت قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز لاشه ۲  راس بز و بزغاله و ۲ قطعه دراج را در استان دستگیر و اعمال قانون کنند.

هاشمی عنوان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست با جدیت با کسانی که نسبت به شکار غیر مجاز اقدام کنند برخورد قانونی خواهند کرد.

مناطق حفاظت‌شده کهگیلویه و بویراحمد با تنوع پوشش گیاهی، گونه‌های مختلف جانوری، اقلیم چهار فصل و طبیعت زیبا یکی از ظرفیت‌های توسعه طبیعت گردی در این استان است.

هم اکنون مناطق حفاظت شده  ایران ۱۸ میلیون و ۸۴۰ هکتار وسعت دارد که ۳۲۰ هزار  هکتار از این میزان متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است.

دنا، دنای شرقی، خاییز سرخ، خامی، دیل، سولک و سیوک جزو مناطق حفاظت شده  کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.  

کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴۰ گونه پستانداران، بیش از ۲۰۰ گونه پرندگان، ۳۹ گونه خزندگان، ۹ گونه ماهیان و سه گونه دوزیستان از زیستگاه های مهم حیات وحش منطقه زاگرس محسوب می شود.

نظر شما