شناسهٔ خبر: 53365294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در ایام نوروز؛

چهار شکارچی متخلف در دام محیط بانان قزوین افتادند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در ایام تعطیلات نورزو چهار گروه متخلف شکار و صید را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان قزوین، مهدی طاهری با اعلام این خبر گفت: مامورین یگان حفاظت اداره کل و شهرستان قزوین در راستای اجرای  قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست و در حین گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات  در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان قزوین موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز شدند، متخلف دستگیر شده با نه رشته دام و تور غیرمجاز مخصوص زنده گیری پرندگان و یک دستگاه اسپیکر در حال شکار و صید گونه‌های جانوری وحشی بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: ضمن دستگیری شکارچی غیرمجاز از او یک قطعه کبک معمولی و تور و دام‌های غیرمجاز و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد که با تنظیم صورتجلسه تخلف، اقدامات لازم جهت برخورد قضایی صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد: در عملیات مشابه که توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک صورت پذیرفت، یک نفر متخلف، در حین شروع به شکار دستگیر و از او یک قبضه اسلحه کشف و ضبط گردید و متخلف پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی شد.

این مسئول ادامه داد: در عملیات سوم، مامورین یگان حفاظت اداره کل یک نفر متخلف که با سلاح بادی دوربین سوار کالیبر پنج و نیم  در مناطق در حال شکار گونه‌های جانوری وحشی بود را دستگیر و ضمن توقیف سلاح و ضبط لاشه پرنده شکار شده، اقدامات لازم جهت برخورد قانونی با متخلف دستگیر شده صورت پذیرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: عملیات چهارم منجر به دستگیری یک نفر متخلف در حین شروع به شکار توسط مامورین یگان حفاظت الموت غربی در منطقه حفاظت شده الموت و کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری و معرفی متخلف به دادگاه شد.

نظر شما