شناسهٔ خبر: 49763555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روز پر حادثه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد/از دستگیری 11 شکارچی تا کشف لاشه و 8 قبضه اسلحه

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از دستگیری 11 نفر متخلف شکار و کشف 8 قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز در 2 روز پنخبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج همزمان با آغاز نخستین روزهای نیمه دوم سال جاری در یکم و دوم مهرماه 1400 یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق تحت مدیریت خود از گرمسیر تا سردسیر موفق به شناسایی و دستگیری 11 نفر متخلف شکار و صید شدند.

بر اساس این گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز سوم مهر 1400 ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار شکار و صید در این دو روز گفت: طی عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت  محیط زیست در این  دور روز مامورین موفق می شوند 11 نفر متخلف شکار را به همراه 8 قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز  لاشه 2 راس بز و بزغاله و 2 قطعه دراج را در سطح استان دستگیر و اعمال قانون کنند.

سید اسدالله هاشمی ضمن تشریح جزئیات این خبر گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان باشت در منطقه حفاظت شده خامین یک نفر متخلف که ٢ قطعه دراج شکار کرده بود را به همراه یک قبضه اسلحه بادی دستگیر و اعمال قانون کردند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به رصد منطقه حفاظت شده دنای شرقی توسط محیط بانان اشاره کرد و گفت: طی عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت شهرستان بویراحمد در منطقه حفاظت شده دنای شرقی٣ نفر متخلف مسلح و دو قبضه اسلحه غیرمجاز کلاشینکف و ساچمه زنی دو لول شناسایی شدند و از آنها لاشه دو راس بز و بزغاله وحشی کشف گردید.

وی به عملیات یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چرام اشاره گرد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چرام یک نفر متخلف را به همراه  یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول غیر مجاز دستگیر کردند.

هاشمی در ادامه افزود: طی عملیات گشت و کنترل یگان حفاطت استان دو نفر متخلف در منطقه شکار ممنوع خرم ناز به همراه دو قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ضمن تشکر از زحمات یگان حفاظت محیط زیست استان از گرمسیر تا سردسیر  گفت: طی عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت شهرستان دنا یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی غیرمجاز کشف و ضبط گردید همچنین این یگان در منطقه پارک ملی دنا سه نفر متخلف را دستگیر کردند که از آنها یک قبضه اسلحه ساچمه زنی کشف شد.

انتهای پیام/82009

نظر شما