شناسهٔ خبر: 49689197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد:

آموزش حضوری دوره های ابتدایی مهمترین اولویت ما در مهرماه است

موحدی فرد با اشاره به اهمیت توجه به دوره های ابتدای و حضور در کاس های آموزشی گفت: آموزش حضوری دوره های ابتدایی مهمترین اولویت ما در مهرماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، موحدی فرد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد امروز در نشست خبری برخط در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: درگیری با بیماری کرونا تجربه آموزش مجازی در بین همکاران و دانش آموزان تجربه خوبی بود و علی رغم این که در بحث تدریس سیستمی آموزش و پرورش کاری نکرده بود اما به فضل الهی خوب وارد شدیم و شاهد فعالیت های بسیار خوبی در این زمینه بودیم.

 

وی افزود: واکسیناسیون دانش آموزان شروع شده و امیدواریم در کوتاه ترین مدت واکسینه شوند و در مرحله بعدی نیز دانش آموزان 7 تا 12 سال واکسینه شوند.

 

موحدی فرد بیان کرد: در خصوص بازگشایی مدارس در اول مهر این تصمیم بر اساس سیاست کلی و حضوری بودن آموزش است ولی اصولی که در بازگشایی باید رعایت شود شامل توجه به سلامت دانش آموزان، قانع کردن خانواده ها در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون دانش آموزان است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی یکی از مهمترین نگرانی های ما بودند که باید آسیب های روحی و درسی آنها را مورد توجه قرار دهیم زیرا متاسفانه 2 هزار مردودی در پایه اول داشتیم که به شدت شاهد این مشکلات بودیم و باید تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم.

 

وی ادامه داد:  ما حتی اگر مجبور شویم که پایه های بالاتر را غیر حضوری برگزار کنیم اما تلاش ما برگزاری کلاس های حضوری در دوره های ورودی است تا از این آسیب ها کاهش دهیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ما امیدواریم با ترکیب آموزش مجازی و حضوری بتوانیم کلاس ها را برگزار کنیم تا بتوانیم در آواخر مهرماه کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

 

موحدی فرد ادامه داد: یک معضل بزرگ استان بیکاری فارغ التحصیلان رشته های نظری است که بخش عمده آن مربوط به ادامه تحصیل از پایه نهم و دهم است که لازمه آن توجه به این امر است و خوشبختانه به طور جد وارد شدیم و میانگین 39 درصدی رشته های فنی و کار و دانش هستیم که امیدواریم بتوانیم به 50 درصد برسیم و امیدواریم طی سه سال به این میانگین برسیم تا ادعا کنیم که فارغ التحصیلان ما در 5 سال آینده و پس از آن دارای اشتغال شده و مشکل بیکاری ما حل شود.

 

وی گفت: انجمن اولیا و مربینا، کادر اجرایی  و معلمین و دانش آموزان به عنوان حورهای اصلی هستند که می توانند مدرسه محوری را در جامعه ارائه کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: برگزاری مراسم مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس، ورود دانش آموزان پایه اول، شروع رسمی سال تحصیلی

 

وی افزود: 5 هزار 550 کلاس درس برای استان کم داریم زیرا برخی از مدارس ما تخریبی هستند و کد تخریب خورده اند که اگر به این عدد بررسی تقریبا با مدارس خشتی و گلی و مدارس کهنه خداحافظی خواهیم کرد.

 

موحدی فرد بیان کرد: 6 هزار واحد مسکونی ساخته شده اما متاسفانه یک مرکز آموزشی ساخته نشده است و در برخی محلات مانند اسکان هشت مدرسه کم داریم اما یک مدرسه ساخته نشده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک خیرین و حمایت ها در آینده نزدیک مجموعه های آموزشی را بسازیم.

 

وی ادامه داد: کسری نیرو در آموزش و پرورش است که راهکارهای مختلفی برای جبران آن دیده شده که امیدواریم این مشکل حل شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استفاده از فرهنگیانی که 4 ترم خود را گذرانده باشند می توانند در اموزش و پرورش استفاده شوند و برخی از معلمان خرید خدمتی نیز داریم.

 

موحدی فرد ادامه داد: 4 هزار معلم کم داریم که با تمهیدات برخی از مشکلات حل می شود.

 

وی گفت: حدودو 92 درصد دانش آموزان ثبت نام شده اند و ظرف دو روز آینده تمامی بازماندگان ثبت نام می شوند ولی در این راستا دانش آموزان ترک تحصیل شده را نیز باید مورد توجه قرار دهیم تا مشکلات آنها نیز بررسی شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: ما سال گذشته از مجموع 260 هزار دانش آموز داتشمی که  نتوانستیم برای بخشی از محرومان تجهیزات آموزشی تهیه کنیم اما اکنون حدود 3 هزار تب لت دانش آموزی نیاز داریم.

 

وی ادامه داد: سیاست کلی عدم جداسازی مدارس اتباع به جز شهرک های اتباع است و در استان یزد 28 مدرسه خاص اتباع داریم و مابقی مدارس نیز پذیرای آنها هستند.

 

موحدی فرد گفت: پیش دبستانی های تمامی ادارات غیر قانونی شده اند و همگی زیر نظر سازمان تعلیم و تربیت استان قرار گرفته اند که امیدواریم بتوانیم تمامی پیش دبستانی ها و مهدهای کودک را تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی افزود:

پایان پیام/449

نظر شما