شناسهٔ خبر: 67296733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۶۵ درصد منازل روستایی بردسکن غیرمقاوم هستند

بر اساس سرشماری انجام شده در سطح روستاهای شهرستان بردسکن ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۵ درصد آن‌ها مقاوم‌سازی شده است.

صاحب‌خبر -
۶۵ درصد منازل روستایی بردسکن غیرمقاوم هستند
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: بر اساس سرشماری انجام شده در سطح روستاهای شهرستان بردسکن ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۵ درصد آن‌ها مقاوم‌سازی شده است.
 
رضا احمدی‌فر با بیان اینکه این شهرستان بر روی خط زلزله قرار دارد و گسل درونه یکی از بزرگترین گسل‌های کشور در این منطقه است، عنوان کرد: نیاز است روستاییان عزیز با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند.
 
وی افزود: سهمیه امسال شهرستان بردسکن ۶۵۰ واحد روستایی است که تاکنون ۴۵۰ پرونده تشکیل و به بانک معرفی شده‌اند.
 
احمدی‌فر اظهار کرد: تسهیلاتی که دولت برای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستاها اختصاص داده در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله است.
 
مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: از سال ۸۵ تاکنون سه هزار و ۶۰۰ مورد معرفی به بانک شده است که دو هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان موفق به تکمیل مسکن خود شده‌اند. 
 
وی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر کاشمر چهار گروه ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن بردسکن به‌عنوان معین شهرستان کاشمر مستقر شدند و خسارت‌های وارده را مورد ارزیابی قرار دادند، برای تصمیم نهایی لیست‌های تهیه شده در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شد.

نظر شما