شناسهٔ خبر: 67296694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

ظهور حضرت مهدی (عج) تکمیل‌کننده غدیر است

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: در امتداد غدیر حادثه ظهور وجود دارد، این دو جریان بی‌ارتباط به هم نیستند، بلکه جریان ظهور حضرت مهدی(عج) تکمیل‌کننده حادثه غدیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام صادق ایرانی امروز _جمعه یکم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز عید غدیر روز تجدید بیعت با ولایت است؛ سال دهم هجرت پیامبر خدا (ص) سفر مهمی را تحت عنوان حجه‌الوداع شروع کردند در این سفر مأمور به وظیفه مسئله حج و ولایت بودند.

وی افزود: در این مسافرت که آخرین مسافرت پیامبر (ص) قبل از رحلت ایشان بود ۱۲۰ هزار نفر ایشان را همراهی کردند، مأموریت ابلاغ ولایت به عنوان اساسی‌ترین مأموریت انجام شد و امیرالمومنین (ع) به عنوان وصی، خلیفه و جانشین آن حضرت و همچنین جانشینان بعد از آن حضرت معرفی شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر خدا (ص) در آن خطبه‌ای که روز غدیر خم خواندند به اوصاف حضرت مهدی (ع) اشاره کردند، ایشان بارها و بارها در روایات متعدد به بحث امامت و آخرین وصی خودشان اشاره داشتند که در کتاب «معجم الاحادیث الامام مهدی» این روایات را جمع‌آوری کرده و نزدیک به ۵۶۴ روایت وجود دارد.

وی بیان داشت: حادثه غدیر بعد از حادثه بعثت پیامبر (ص) یکی از بزرگترین حوادث تاریخ بشر است، غدیر امتداد حکومت خداوند در روی زمین است؛ خداوند روزی که انسان را خلق کرد فرمود انسان را جانشین خود در روی زمین قرار می‌دهم، لذا انسان‌ها جانشین خدا شدند و انبیا سردمداران این خلافت الهی بودند و پیامبران همان نمایندگان خداوند در میان انسان‌ها بودند، در این مقطع با آمدن ۱۲۴ هزار پیامبر که وظیفه خود را انجام می‌دهند رسالت و پیامبری به پایان می‌رسد و از طرف دیگر جریان امامت آغاز می‌شود.

ایرانی خاطرنشان کرد: حادثه غدیر در حقیقت تکمیل‌کننده رسالت انبیا است و در واقع جریان امامت تا انتهای وجود یک انسان در روی زمین حتی اگر فقط یک انسان در روی زمین بماند ادامه دارد، در این میان سه بار در قرآن کریم آمده است «لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ اسلام کره زمین را فراخوانده است»؛ آن اسلامی که کره زمین را بگیرد اسلام غدیر خم است.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دین اسلام همیشه در میان انسان‌ها امامی باید وجود داشته باشد و اگر امامی وجود نداشته باشد زمین بر سر اهلش ویران می‌شود، بنابراین غدیر حادثه امامت را برای بشریت ایجاد کرد و نوید امامت را دادند و امامت را به انسان‌ها معرفی کردند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: در امتداد غدیر حادثه ظهور وجود دارد، این دو جریان بی‌ارتباط به هم نیستند، بلکه جریان ظهور حضرت مهدی (عج) تکمیل‌کننده حادثه غدیر است و آن‌چه که پیامبر در حقیقت در روز عید غدیر خم در رابطه با امیرالمومنین (ع) فرمودند و اختیاراتی را که امام علی (ع) داشتند و محقق نشد؛ در عصر ظهور همه آن انتظارات محقق می‌شود و هیچ کسی نمی‌تواند مانع اهداف غدیر و امامت شود.

وی افزود: در حادثه ظهور اتفاق عمده‌ای که می‌افتد این است که تمام آنچه که خداوند از بشر انتظار دارد، انجام می‌شود و مطلوب خدا هر چه است همه در روی زمین اجرا می‌شود، بنابراین مهدویت مکمل و امتداد نهایی غدیر است.

نظر شما