شناسهٔ خبر: 67296705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد

اهتمام ویژه دادگستری از رفع موانع تولید در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادگستری مازندران نسبت به رفع موانع تولید، حمایت از اشتغالزایی و سرمایه گذاری اهتمام ویژه‌ای دارد و در این مسیر، حامی تولید کنندگان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

عباس پوریانی ۱ تیرماه در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه ساری ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی، اقدامات دادگستری استان و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه را مورد توجه قرارداد و اظهار کرد: با حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضایی استان مواجهیم که باید تلاش شود با فرهنگسازی مناسب، میزان ورودی پرونده‌ها کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در راستای دیدار بدون واسطه با مراجعان، جلسات ملاقات مردمی در همه حوزه های قضایی استان به صورت منظم با حضور مقامات قضایی در حال انجام است و با سفر به شهرستان ها، درخواست های مردمی مورد پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

اجرای کامل سند تحول قضایی

پوریانی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی، افزود: این سند مهم با بهره‌مندی از نظرات و تجارب همکاران دستگاه قضایی، نخبگان حقوقی و اساتید حوزه و دانشگاه، برای بهره‌مندی از فناوری های نوین و هوشمندسازی اقدامات، برنامه ریزی و تدوین شده است و همه ما موظف هستیم سند تحول قضایی را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه تکالیف و وظایف دستگاه قضایی در اصل ۱۵۶ قانون اساسی مشخص شده است، ادامه داد: قوه قضاییه وظیفه پشتیبانی از حقوق مردم را در راستای اجرای عدالت در جامعه برعهده دارد و پناهگاه مظلومان است.

پوریانی پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف مهم دستگاه قضایی دانست و گفت: این مهم در سند تحول قضایی نیز مورد تاکید قرار گرفته است و باید برای تحقق آن از همه ظرفیت ها در دادگستری استان مازندران استفاده شود.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با توجه به مواهب خدادادی، منابع طبیعی و اراضی ملی استان مازندران و همچنین جرائمی که در حوزه تغییر کاربری های غیرمجاز در استان رخ می دهد، همه مدیران، مسئولین و مردم باید کمک کنند تا از وقوع چنین جرائمی پیشگیری شود.

پوریانی ادامه داد: در قانون بحث تغییر کاربری ها مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس در صورتی که فردی به شکل غیرقانونی و بدون اخذ مجوز در اراضی کشاورزی ساخت و ساز داشته باشد، اداره جهاد کشاورزی باید با ورود به مساله، نسبت به تعیین تکلیف قانونی موضوع اقدام کند.

پوریانی افزود: جهاد کشاورزی مکلف است قبل از وقوع تخلف، جلوی تغییر کاربری غیرمجاز را بگیرد و در این مسیر روسا و دادستان های حوزه های قضایی نیز حمایت کامل را خواهند داشت.

احیای حقوق عامه

رئیس کل دادگستری مازندران، یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه را احیای حقوق عامه عنوان کرد و گفت: در این راستا دستگاه قضایی استان در سطوح مختلف بر همه ادارات نظارت کامل دارد و هرجا حقوق عامه تضییع شود، قوه قضاییه به موضوع ورود و پیگیری قانونی خواهد داشت.

پوریانی، مبارزه با فساد را وظیفه ذاتی دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: دادگستری مازندران در مبارزه با فساد بدون هیچ گونه اغماض، با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه اظهار کرد: دادگستری مازندران نسبت به رفع موانع تولید، حمایت از اشتغالزایی و سرمایه گذاری اهتمام ویژه ای دارد و طی سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شده است و دستگاه قضایی استان در این مسیر با تمام ظرفیت حامی تولید کنندگان خواهد بود.

پوریانی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع دادگستری استان با مخلان نظم و امنیت در مازندران، افزود: در این خصوص با هیچ فردی مماشات نداریم و بدون اغماض با متخلفین برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

آغاز به کار دادگاه‌های صلح

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آغاز کار دادگاه های صلح در مهرماه سال جاری، افزود: در کنار دادگاه های صلح شوراهای حل اختلاف نیز فعال خواهند بود؛ ضمن اینکه طبق قانون جدید، اختیارات شوراهای حل اختلاف افزایش یافته و از سقف ۲۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

پوریانی رویکرد دستگاه قضایی استان را مطالبه‌گری و حل مشکلات استان عنوان کرد و گفت: با مدیرانی که با ترک فعل، ارتکاب جرائم مختلف را موجب شوند، طبق قانون، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، افزود: انتخابات با حضور و مشارکت بالای مردم برگزار شده و دشمنان همچون همیشه در نیل به اهداف شوم خود ناکام خواهند شد.

قابل ذکر است، رئیس کل دادگستری مازندران، اعضای شورای قضایی استان و معاونین دادگستری مازندران در حاشیه نماز جمعه این هفته ساری، به مناسبت هفته قوه قضاییه، ضمن برگزاری جلسه ملاقات مردمی و برپایی میز خدمت، با ۱۶۳ نفر از مردم دیدار کردند و درخواست های مراجعان مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما