شناسهٔ خبر: 67296703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری مازندران:

دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران برخورد جدی می‌کند

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر همکاری دستگاه‌های متولی در امر تغییر کاربری از برخورد جدی دستگاه قضایی با هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز در این استان مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی ظهر امروز _جمعه یکم تیر_ در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مرکز مازندران واقع در مصلی شهر ساری ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه، دهه ولایت و امامت را به نمازگزاران تبریک و اظهار کرد: یکی اصل‌های مهم امروز ما بر اصل ولایت‌پذیری و سرباز امام عصر (عج) بودن است و تلاش می‌کنیم آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی درخصوص اقدامات و کارهای اساسی این دستگاه طی حضور چند ماهه خود در مازندران افزود: برنامه‌های مدونی به منظور قوت بخشیدن به مدیریت و تحول در این استان دستور کار قرار گرفت که ملاقات‌های مردمی و حضور در شهرستان‌ها و به میان مردم رفتن و شنیدن مستقیم مشکلات آن‌ها یکی از این برنامه‌ها بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران اجرای طرح سند تحول قضائی در این استان را مطرح کرد و گفت: مهم‌ترین هدف این سند مطابق بیانات مقام معظم رهبری رساندن نقاط مثبت به قوت و نقاط ضعف به صفر بوده تا تکلیف بر اجرای آن به نحو احسنت انجام شود؛ همچنین بکارگیری از نخبگان، اساتید مجرب و متفکران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، با امکانات هوشمندسازی و فناوری نوین به منظور جلب رضایت و حل مشکلات مردمی در این برنامه‌ها انجام شود.

پوریانی تصریح کرد: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظایف و تکالیف قوه قضائیه مشخص شده تا به منظور پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی به وظایف و مهم‌تر از همه به عدالت‌محوری عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم و ارتکاب مجرمان از وظایف این دستگاه است، اظهار داشت: در این استان باید برای پیشگیری از وقوع جرم از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی و دریا و جنگل در امر تغییر کاربری همه مسئولان، مدیران و مردم برای جلوگیری از وقوع جرم کمک کنند.

وی ادامه داد: براساس تبصره ماده دو قانون اساسی، قانون‌گذار برای تغییر کاربری قانون مشخص کرده و جهاد کشاورزی باید به این قانون توجه داشته باشد که در صورت ارتکاب جرم، دستگاه‌های متولی باید جلوی تغییر کاربری غیرمجاز را بگیرند؛ البته تاکنون دستگاهی را نشنیدیم که مدیری با مراجعه به قوه قضائیه، دادستانی دستوری به این موارد نداده باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه از دیگر وظایف این دستگاه احیای حقوق عامه است که نظارت بر همه دستگاه‌های متخلف دارد و ورود جدی می‌یابد، افزود: همچنین مبارزات با فساد از وظایف مهم دیگر دستگاه قضائی است و مازندران بدون هیچ گونه اغماضی در امر فساد و رانت‌خواری برخورد جدی می‌کند.
پوریانی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های دستگاه قضائی بسیار بالا در این استان بیان کرد: این دستگاه در بسیاری از جاها می‌تواند ورود پیدا کند و جلوی ارتکاب جرم را بگیرد.
وی با بیان اینکه مخلان نظم جامعه و اراذل و اوباش نیز برخورد قاطع و جدی می‌شود، خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه قضائی مطالبه‌گری و مبارزه با جرایم مادی است و رفع مشکلات مردم و با آنها بودن را از وظایف مهم خود می‌داند.

نظر شما