شناسهٔ خبر: 49644111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس خبر داد

بازدید بازگذاری شده از ۹۲۶ مدرسه در شیراز با هدف بررسی دریافت شهریه

مهبودی گفت: از زمان آغاز ثبت نام مدارس در شیراز با هدف بررسی در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی ۹۲۶ بازدید ثبت شده و بارگذاری شده داشته ایم و هر جا شکایت توسط والدین مطرح شده پیگیری کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «سعید مهبودی»، امروز (یکشنبه 28 شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: مدیران مدارس برای اداره مدارس راهی جز مشارکت قانونمند اولیا ندارند تا خدمات آموزشی و پرورشی مناسب ارائه کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس افزود: انجمن اولیا و مربیان برنامه های مدرسه را ارائه می دهد و همانجا اولیا نیز می توانند طبق برنامه های مورد نظر خود مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز ثبت نام مدارس در شیراز با هدف بررسی در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی ۹۲۶ بازدید ثبت شده و بارگذاری شده داشته ایم و تاکید داشتیم ثبت نام در مدارس نباید منوط به دریافت پول باشد و هر جا شکایت توسط والدین مطرح شده پیگیری کرده ایم.

مهبودی تاکید کرد: طرح ثبت نام بومی و طرح آدرس مورد تاکید است اما گاهی اولیا با پرداخت مبالغی خواستار ثبت نام در مناطق خارج از طرح آدرس می شوند که باز هم مورد تایید ما قرار ندارد.

وی ادامه داد: در پی انجام بازدیدها از مدارس شیراز، برخی مدیران را دعوت کردیم  و 2 مدیر مدرسه متخلف در این زمینه به هیئت تخلفات اداری آموزش و پرورش فارس معرفی شده اند یا تعدادی مدیران جابجا شدند و برخی متخلفان شهریه دریافت شده را پس دادند.

مهبودی تصریح کرد: مدیران ما تمام تلاش خود را می کنند و شمار مدیران قصور کرده شاید به ۱۰ نفر هم نرسد که شخصا والدین را به دریافت پول مجبور کرده باشند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص مصرف مواد مخدر توسط دانش آموزان گفت: گزارشی از مدرسه ای نداشته ایم که در مدرسه ای مواد مخدر مصرف شده باشد اما سن مصرف مواد مخدر در جامعه پایین آمده و برای خانواده ها و دانش آموزان و مشاوران، کلاس آموزشی در این خصوص برگزار کرده ایم.

پایان پیام/664

نظر شما