شناسهٔ خبر: 49640596 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس:

چیزی به نام شهریه در مدارس نداریم/ معرفی ۲ مدیر متخلف به هیئت اداری آموزش و پرورش فارس

سعید مهبودی گفت: در بحث دریافت شهریه مدارس، چیزی به عنوان شهریه نداریم و تنها مشارکت قانونمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مهبودی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس در نشست خبری امروز با بیان اینکه در بحث شهریه مدارس، مدیران جهت اداره مدرسه راهی جز مشارکت قانونمند ندارند، گفت: همکاری خانواده‌ها با مدرسه به پیشرفت دانش‌آموزان کمک می‌کند چرا که مشارکت داوطلبانه خانواده‌ های دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی می‌تواند در پیشرفت تحصیلی آنها موثر باشد.

او ادامه داد: در بحث دریافت شهریه مدارس، چیزی به عنوان شهریه نداریم و تنها مشارکت قانونمند است همچنین نرخ شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف آموزش و پرورش تدوین شده، انجام می‌شود.

مهبودی با بیان اینکه در کلانشهر شیراز از ۹۲۶ مدرسه و آموزشگاه بازدید داشتیم که یکی از ویژگی های این بازدیدها حضور نمایندگان اولیاء و مربیان بود، گفت: نباید ثبت‌نام مدارس منوط به دریافت شهریه باشد مگر آنکه اولیاء با اختیار خود و به‌صورت داوطلبانه در هزینه‌های مدرسه مشارکت کنند و در این زمینه هیچ اجباری وجود ندارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: اگر والدین و خانواده ها در این میان شاهد تخلف مدرسه‌ای بودند می‌توانند شکایت و تخلفات احتمالی مدارس را به ما اطلاع دهند تا پیگیری و برخورد جدی داشته باشیم.

او بیان کرد: در این راستا و طبق بازدیدهای میدانی به مدیران متخلف تذکر و به والدین هزینه دریافتی را برگردانده ایم همچنین ۲ مدیر متخلف به هیئت اداری معرفی و برخی از مدیران مدارس را نیز با حفظ حرمت عزل و جا به جا کردیم.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس در پایان یادآور شد: گزارشی از مصرف مواد مخدر در مدارس استان نداشتیم اما سن مصرف مواد پایین آمده و در این راستا استان فارس با هماهنگی اداره پیشگیری از جرائم قوه قضائیه اقداماتی از جمله برپایی جلسات برای خانواده و دانش‌آموزان و ارائه مشاوره انجام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما