شناسهٔ خبر: 49642565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در آموزش و پرورش فارس اعلام کرد:

چیزی به نام شهریه نداریم/مصرف موادمخدر در مدارس نداشته‌ایم

زینب شهریاری

رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در بحث دریافت شهریه مدارس، چیزی به عنوان شهریه نداریم و تنها مشارکت قانونمند است، گفت: نرخ شهریه مدارس غیردولتی نیز بر اساس الگوی تعیین شهریه، اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

سعید مهبودی یکشنبه ۲۸ شهریور در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه مدیران مدارس برای اداره مدرسه راهی جز مشارکت قانونمند اولیای دانش‌آموزان ندارند، گفت: همکاری خانواده‌ها با مدرسه به پیشرفت دانش‌آموزان کمک می‌کند.

او تاکید کرد: مشارکت داوطلبانه خانواده‌های دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی می‌تواند در پیشرفت تحصیلی آنها موثر باشد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس با اشاره به بازدید از ۹۲۶ مدرسه و آموزشگاه در شیراز با حضور نمایندگان اولیا و مربیان، گفت: نباید ثبت‌نام مدارس منوط به دریافت شهریه باشد مگر آنکه اولیا با اختیار خود و به‌صورت داوطلبانه در هزینه‌های مدرسه مشارکت کنند و در این زمینه هیچ اجباری وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: اگر والدین و خانواده‌ها در این میان شاهد تخلف مدرسه‌ای بودند، امکان گزارش تخلف به آموزش و پرورش وجود دارد و موضوعات منعکس شده به حتم پیگیری می‌شود.

مهبودی بیان کرد: در صورت وجود چنین تخلفاتی، بازدیدهای میدانی انجام و در صورت احراز تخلف به مدیران متخلف تذکر داده شده و مبلغ دریافتی بازگردانده خواهد شد؛ همانگونه که پیش از این ۲ مدیر متخلف به هیئت اداری معرفی و برخی از مدیران مدارس نیز با حفظ حرمت، عزل و جا به جا شده‌اند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس یادآور شد: تاکنون گزارشی از مصرف مواد مخدر در مدارس استان نداشتیم اما سن مصرف مواد پایین آمده و در این راستا با هماهنگی اداره پیشگیری از جرائم قوه قضائیه اقداماتی مانند برپایی جلسات برای خانواده و دانش‌آموزان و ارائه مشاوره انجام شده است.

کمبود بیش از ۹۵۰۰ نیرو در مدارس فارس 

معاون پژوهش و منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در بخشی از این کنفرانس خبری بیان کرد: به کارگیری نیروهای بازنشسته با هدف استفاده از تجارب آموزشی آنها و کمک به رفع کمبود نیروی انسانی در مدارس استان فارس استفاده شده است.

محسن کلاری افزود: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی آموزشی در مدارس استان کم داریم اما با اعمال تدابیر لازم و استفاده از نیروهای حق التحریر و بازنشسته، کلاس‌های درس در مهرماه امسال بدون معلم نمی‌مانند.

او همچنین خاطرنشان کرد: چهار هزار واجد شرایط بازنشستگی در سال ۱۴۰۰ در استان داریم اما ۵۰ درصد آنها هنوز تقاضای بازنشستگی نداده‌اند.

کلاری گفت: بهسازی مدارس در استان از قبل آغاز شده و تا پایان مهر هر مدرسه‌ای که بهسازی آن تمام نشده نیز به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام

نظر شما