شناسهٔ خبر: 67336348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تعهد خیران مدرسه‌ساز در دولت سیزدهم به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور از ۳۴ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، حمیدرضا خان‌محمدی صبح امروز _یکشنبه سوم تیر_ در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی در فرهنگ‌سرای شهر اراک اظهار کرد: خیران می‌توانند، سرمایه خود را برای رفاه خانواده خود هزینه کنند اما با مهربانی و بزرگی سرمایه خود را برای ساخت مدرسه صرف می‌کنند که باید از این قشر قدردانی شود.

وی با اشاره به توجه ویژه سه قوه به ظرفیت خیران مدرسه‌ساز افزود: در قانون برنامه هفتم ظرفیت‌های خوبی برای خیران پیش‌بینی شده با تنظیم چارچوب‌های مربوط به این موضوع فرصت فراهم می‌شود که به نحو مطلوب کارها را به کمک خیران پیش ببریم‌.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور از ۳۴ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

خان محمدی اضافه کرد: ۳۲ هزار کلاس درس در یک هزار و ۱۷ روز فعالیت دولت سیزدهم در نقاط مختلف کشور احداث و تقدیم دانش‌آموزان شد که در حال حاضر فرصتی برای افتتاح بسیاری از این طرح‌ها وجود ندارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید تصریح کرد: خیران ایران اسلامی در حوزه‌های دیگر هم ورود کرده‌اند، اما مدرسه‌سازی ریشه‌دارترین حوزه خیری کشور است که اثرگذاری گسترده‌ای برای جامعه دارد و در حال تبدیل شدن به یک جریان اجتماعی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: هم اینک قطار مدرسه‌سازی با سرعت در حال شتاب گرفتن است و بیش از هشت هزار و ۳۰۰ طرح در کشور در حال ساخت است.

خان محمدی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۳ هزار کلاس درس از نظر استاندارد گرمایشی و سرمایشی به حد مطلوب رسیده که اقدام بزرگی است اظهار کرد: تعهد خیران برای ساخت مدرسه از ۳۴ هزار میلیارد ریال به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

خان محمدی افزود: در استان مرکزی کمتر طرح خیر سازی، می‌ماند و به سرعت از محل نوسازی مدارس، اعتبار تأمین و ساخت و ساز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا چند سال پیش فعالیت خیران مدرسه‌ساز تنها محدود به ساخت مدرسه بود اما هم اینک خیران در حوزه مدرسه‌یاری و تجهیز و مناسب‌سازی هم فعال هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: این گستردگی فعالیت فرصت خوبی برای گسترش زیرساخت‌های آموزشی است و نباید از این ظرفیت به سادگی گذشت.

خان محمدی، اولویت دارترین راهبرد امسال را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیری اعلام کرد و افزود: امید می‌رود بتوانیم همپای خیران مدرسه‌ساز کشور گام برداریم و فضاهای ایمن مناسب و باکیفیت و مجهز برای دانش‌آموزان تهیه کنیم چراکه مجموعه تلاش‌های ما و خیران به ایجاد فضای مناسب آموزشی و توسعه کشور منتج می‌شود.

نظر شما