شناسهٔ خبر: 67337692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش‌از سه هزار شعبه اخذ رای در مازندران تدارک دیده شد

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رای در روستاها مستقر خواهند شد، افزود: از مجموع شعبات اخذ رای، یکهزار و ۷۷۰ شعبه روستایی، ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است.

وی با بیان اینکه ۵۹ حوزه انتخابیه شامل ۲۲ حوزه اصلی و ۳۷ حوزه فرعی در سطح استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود و از ۲۶ مرحله فرآیند برگزاری انتخابات ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار و تنها مرحله آخر اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه ساز و کار اجرای انتخابات در استان به طور کامل فراهم است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد،اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره در معرض دید جریان انقلاب، محور مقاومت و مستضعفان جهان و همچنین دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی با تاکید براینکه در انتخابات فصل الخطاب قانون و چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر است، افزود: تشکیل ستاد انتخابات متشکل از ۱۱ کمیته تخصصی، تشکیل هیات‌های اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی، کاربران دستگاه‌های احراز هویت، استقرار دستگاه‌های احراز هویت بعد از بروز رسانی و توزیع تعرفه‌های رای در سطح شهرستان‌ها از جمله اقدامات ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

بیش‌از سه هزار شعبه اخذ رای در مازندران تدارک دیده شد

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا هفت تیرماه ادامه دارد، در ارتباط با آموزش و توجیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند باید به قوانین اشراف کاملی داشته باشند و در این راستا نیز جلسات متعددی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.
وی با اشاره به آموزش کاربران مستقر در شعبه‌های اخذ رای برای استفاده از دستگاه‌های احراز هویت افزود: تمامی دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان به روز رسانی شده‌اند.

عزیززاده گرجی آنتن دهی شعبه‌های اخذ رای را یکی از زیرساخت‌های مهم در فرآیند برگزاری انتخابات در استان ذکر کرد و یادآورشد: این دستگاه‌ها در شعبه‌های اخذ رای به صورت آزمایشی مستقر و تست شده‌اند.

وی با اشاره به ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری افزود: تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی، موسسه‌های وابسته به دولت و نهادهای انقلابی موظفند که طبق درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا پایان انتخابات در اختیار آنان قرار دهند و مدت همکاری کارکنان ‌یاد شده به عنوان ماموریت محاسبه خواهد شد.

بر اساس آمار موجود، ۲ میلیون و ۴۸۷هزار و ۲۴۴ نفر در مازندران واجد شرایط رای دادن هستند که بیشتر آنها را مردان تشکیل می‌دهند؛ تعداد زنان واجد شرایط رای دادن مازندران در هشتم تیر ماه یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

نظر شما