شناسهٔ خبر: 67327252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان:

بیش از ۶۰ درصد شعب اخذ رای در روستاهای مازندران مستقر می‌شود

رقیه نعل‌بندانی

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شعبات اخذ رای در روستاها مستقر خواهند شد، گفت: سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تدارک دیده شد که این تعداد شامل هزار و۷۷۰ شعبه روستایی، ۲ هزار و۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار می‌شود.

صاحب‌خبر -

قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در شورای اداری که در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، پیرامون آخرین وضعیت روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این خطه از شمال کشور با بیان اینکه ساز و کار اجرای انتخابات کاملاً فراهم است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره در معرض دید جریان انقلاب، محور مقاومت و مستضعفان جهان و هم در معرض دید دشمنان انقلاب اسلامی است که باید در امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

وی با تاکید براینکه در انتخابات فصل الخطاب قانون و چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است، افزود: تشکیل ستاد انتخابات متشکل از ۱۱ کمیته تخصصی، تشکیل هیات‌های اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی، کاربران دستگاه‌های احراز هویت، استقرار دستگاه‌های احراز هویت بعد از بروز رسانی، توزیع تعرفه‌های رأی در سطح شهرستان ها و... از جمله اقدامات ستاد انتخابات استان برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری است.

عزیززاده گرجی ادامه داد: ۵۹ حوزه انتخابیه شامل؛ ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) در سطح استان وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از ۲۶ مرحله فرایند برگزاری انتخابات ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار و تنها مرحله آخر اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری تا ۷ تیر ادامه دارد، یادآورشد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری طبق نظر شورای نگهبان در روز هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

وی در خصوص آموزش و توجیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند حتماً  باید اشراف کامل به قوانین انتخابات داشته باشند و بر این اساس جلسات متعددی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.

عزیززاده گرجی با اشاره به آموزش کاربران مستقر در شعب اخذ رای جهت استفاده از دستگاه‌های احراز هویت افزود: تمامی دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان بروز رسانی شده‌اند.

 وی آنتن دهی شعبات اخذ رای را یکی از زیرساخت‌های مهم برگزاری انتخابات ذکر کرد و یادآورشد: این دستگاه‌ها در شعبات اخذ رای به صورت آزمایشی مستقر و تست شده‌اند.

عزیززاده گرجی براساس ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و مؤسسات وابسته بدولت و نهادهای انقلابی موظفند که حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند، بدیهی است مدت همکاری کارکنان ‌مذکور جزء ایام مأموریت نامبردگان محسوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این قانون آمده کلیه نهادها و ارگان‌های فوق‌ الذکر موظفند حسب درخواست شورای نگهبان و هیئت‌های منصوب از جانب آن، کارکنان خود را در اختیار آنان ‌قرار دهند و همچنین وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران موظفند امکانات لازم را در اختیار آنان قراردهند.

انتهای پیام

نظر شما