شناسهٔ خبر: 48798434 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات مردم یمن در اعتراض به محاصره اقتصادی

در محکومیت ادامه محاصره شش ساله یمن و سیاست تحمیل گرسنگی بر مردم این کشور که توسط متجاوزان و مزدوران وابسته به آن‌ها اجرا شده، هزاران یمنی با برپایی تظاهرات، خشم خود را نسبت به این سیاست اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از صنعا، در محکومیت ادامه محاصره شش ساله یمن و سیاست تحمیل گرسنگی بر مردم این کشور که توسط متجاوزان و مزدوران وابسته به آن‌ها اجرا شده، هزاران یمنی با برپایی تظاهرات، خشم خود را نسبت به این سیاست اعلام کردند.
یمنی‌ها می دانند که افزایش ۱۰۰ درصدی عوارض کالا‌های وارداتی از گذرگاه‌های تحت سلطه متجاوزان به افزایش بیشتر قیمت‌ها و در نهایت بدتر شدن اوضاع معیشتی آن‌ها می‌انجامد به همین سبب شورای عالی سیاسی یمن بر واردات کالا‌های ضروری از طریق بندر محاصره شده الحدیده تاکید می‌کند.
اعتراضات مردمی فقط به صنعا محدود نمی شود و شهر‌های زیادی در جنوب و مرکز هم شاهد برپایی اعتراض علیه حاکمیت مزدوران است. فقدان خدمات اساسی در این مناطق، مجازات گروهی یمنی‌ها توسط مزدوران است که بیانگر ناتوانی متجاوزان و مزدوران آنهاست.

<div id="video-display-embed-code_6821647"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3187724/6821647?width=350&height=250"></script></div>

مصاحبه شوندگان:
- شهروند
- محمد الحوثی - عضو شورای عالی سیاسی
- حمود عباد شهردار صنعا
- فؤاد ناجی از مسئولان انصارالله

یمن: عبدالله الیوسفی

نظر شما