شناسهٔ خبر: 47968197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سمنان به مرکز جذب سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شود/ پارک اقتصاد دیجیتال در راه است

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: با تلاش‌های انجام‌شده، سمنان به مرکزی برای جذب سرمایه شرکت‌های توسعه‌دهنده و دانش‌بنیان کشور تبدیل می‌شود و این رویکرد به‌طور جدی در سال‌های آینده پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، با اشاره به طراحی اولویت‌هایی برای سال ۱۴۰۰ به‌منظور ایجاد بسترِ مناسب حل مسائل و مشکلات کلیدی مردم حوزه انتخابیه و همچنین ارائه راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم در سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اظهار کرد: امروز تردیدی وجود ندارد که باید برای حوزه‌های اساسی و پایه مردم در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه تلاش شود و از این‌رو، ارتقای جایگاه مرکز استان سمنان از ابتدا نیز در دستور کار جدی بوده است.

وی افزود: جدای از بخشی از عقب‌ماندگی‌هایی که از دوره‌های گذشته وجود داشته، تلاش شده است تا با توجه به دلایل عدیده این عقب‌ماندگی‌ها، فعالیت‌های مناسبی در راستای رشد و توسعه سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه طرح‌ریزی و اجرا شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بیان کرد: شاخص‌های مختلفی در این حوزه تدوین شده است و تمرکز دفتر نماینده مردم را روی کارهای زیربنایی و حل مسائل کلیدی که آینده این شهرستان‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، معطوف ساختیم.

گلرو اضافه کرد: تلاش‌های مبارکی در حوزه‌های آی.تی و آی.سی.تی، فعالیت‌های دانش‌بنیان، امور دانشگاهی، دانش‌آموزی و مواردی که مربوط به زیرساخت‌های حوزه‌های نخبگانی می‌شود، در شهرستان‌های مختلف حوزه انتخابیه در یک سال گذشته انجام شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات نهایی در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در حال انجام است و هفته آینده با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: سمنان از معدود استان‌هایی در کشور است که این پروژه در آن افتتاح می‌شود و این اقدام فرخنده، محصول رایزنی‌های گسترده و پیگیری‌های مکرر دفتر نماینده مردم سمنان در مجلس و تلاش‌های مسؤولان استان سمنان بوده است.

گلرو ادامه داد: این پروژه متعلق به کل استان سمنان است و با هزینه اولیه حدود ۲۰ میلیارد تومانی در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد؛ اما همه نخبگان از شرق تا غرب استان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

او افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آی.سی.تی در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان مستقر می‌شوند و فرایند رشد آنها با جدیت پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در بنیاد نخبگان استان سمنان افزود: فضای مراکز رشد در سمنان با تلاش‌های انجام‌گرفته از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تقویت می‌شود. معاون رئیس‌جمهور نیز در سفری که به سمنان داشت، قول‌های خوبی برای کمک به این حوزه داده است.

گلرو عنوان کرد: در سفر سورنا ستاری به سمنان، مصوبات خوبی اخذ شد و کارخانه نوآوری که بسیار مهم و اساسی است، با هزینه اولیه ۲۰ میلیارد تومانی در سمنان افتتاح می‌شود و یکی از بهترین شرکت‌های شتاب‌دهنده در این مرکز میدان‌دار فعالیت‌ها خواهد بود.

او افزود: مجوز مرکز رشد فناوری در سرخه و مهدی‌شهر نیز اخذ شده است و به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بخش دانش‌بنیان را در این شهرستان‌ها رشد می‌دهد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه حمایت از مراکز نوآوری با رویکردهای تخصصی در حوزه‌های معدنی، نفت و گاز نیز در استان سمنان به تصویب معاون رئیس‌جمهور رسیده است، گفت: واگذاری اراضی موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رشد و توسعه نیز در دست پیگیری است.

گلرو تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام‌شده، سمنان به مرکزی برای جذب سرمایه شرکت‌های توسعه‌دهنده و دانش‌بنیان کشور تبدیل شود و این رویکرد به‌طور جدی در سال‌های آینده نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

نظر شما