شناسهٔ خبر: 47703280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قول‌های سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس محقق شود

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: قول‌هایی که توسط رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سفر به استان سمنان داده شد، به‌صورت کامل محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس عصر امروز در آیین افتتاح دبیرستان دوره اول شهید دکتر مصطفی چمران با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در شهرک مهر سمنان اظهار کرد: از تلاش‌های مدیران کل و مجموعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان که به‌صورت ویژه در استان برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف آموزشی صورت گرفته است، تقدیر می‌شود.

او گفت: در بحث ارتقای ساخت‌وساز اماکن آموزشی، عدالت همواره مورد توجه و در دستور کار قرار داشته است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: از خیران گرانقدر، تقاضا داریم تا به روستاها و مناطق محروم توجه ویژه‌ای برای امر ساخت و نوسازی و تجهیز مدارس داشته باشند.

گلرو تصریح کرد: بسیار خرسندم که این دبیرستان در مسکن مهرشهر سمنان احداث شده تا مردمان باصفای این منطقه از این امکان آموزشی بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: قول‌هایی که توسط رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این سفر داده شد، به‌صورت کامل محقق شود.

ساخت مدارس مطابق استانداردهای دنیا

سعید هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در این نشست گفت: جهت‌گیری و رویکرد خاصی توسط وزارت آموزش و پرورش در بحث نوسازی مدارس به وجود آمده است که جای تقدیر از وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس دارد.

او گفت: به‌روزرسانی و ساخت مدارس مطابق استانداردهای دنیا و توجه به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: مدیریت سبز نیز در این بین مورد توجه قرار دارد و در اولویت کاری آموزش و پرورش است و مجتمع‌های آموزشی با این استاندارد طراحی می‌شوند.

هژبری اضافه کرد: طرح مکان‌یابی در استان سمنان در حال اجراست و یک شهر نمونه در نرم‌افزار تعریف شده است.

او گفت: از خدمات دانشگاه‌های بزرگ برای داشتن نگرش جدید در معماری ساخت مدارس بهره‌گیری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: در استان سمنان در سال ۹۸ تمام مدرسه‌های خشتی و گِلی برچیده شد و بخاری‌های نفتی نیز در سال ۹۷ جمع‌آوری شد.

خداحافظی با بخاری‌های گازی

هژبری گفت: در ادامه ۹۷ درصد مدارس استان از بخاری‌های گازی زدوده شدند و تا پایان سال این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

او گفت: بیش از ۸۰ پروژه آموزشی در استان با ۶۵۱ کلاس درس و ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است که برای تکمیل شدن به ۳۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: با اتمام این پروژه‌ها، ۱.۲۵ مترمربع سرانه فضای آموزشی در استان اضافه می‌شود و به سرانه استاندارد نزدیک می‌شویم.

هژبری ادامه داد: مدارس شهری و روستایی ما در استان با توجیه فنی و استاندارد و کیفیت یکسان احداث می‌شود.

او تصریح کرد: بیشترین اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان برای تحقق عدالت اجتماعی در حوزه آموزشی، به مدارس در مساکن مهر تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: برای ساخت دبیرستان شهید چمران سمنان، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی استفاده شده و در فضایی به مساحت بیش از پنج هزار مترمربع بر اساس استانداردهای جدید احداث شده است.

بیشترین مدارس تخریبی را داریم

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان نیز در این نشست گفت: در مرکز استان، بیشترین مدارس تخریبی را داریم که باید در اولویت قرار گیرند.

او تصریح کرد: عقب‌ماندگی در این حوزه زیاد بود، خیران به‌صورت جدی پای کار بودند؛ اما نیاز است تا تلاش بیشتری صورت گیرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان گفت: در استان سمنان، بالغ بر ۵۰ درصد پروژه‌های ساخته‌شده آموزشی توسط خیران بوده است.

جمعه‌ای افزود: در رابطه با ساخت و تجهیز مدارس با به‌کارگیری استانداردهای روز دنیا باید اقدامات جدی و مستمر در دستور کار باشد.

او گفت: آسایش فکری معلمان برای تربیت و تعلیم بهتر آینده‌سازان کشور باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان افزود: ما باید انسان‌هایی را تربیت کنیم تا در مسیر و خط شهید چمران باشند و ابزارهای این مهم یک عزم و اقدام ملی و عقلانیت است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما