شناسهٔ خبر: 66352277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین نمایش خیابانی کارگردان شیرازی

«پرستو» در راه جشنواره بین‌المللی تونس

شیراز - ایرنا - نمایش خیابانی «پرستو» به کارگردانی شیما پورسهم الدین برای اجرا در ششمین دوره جشنواره بین المللی منودرام نابِل تونس انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایش خیابانی به نویسندگی مسعود احمدی و بازیگری و کارگردانی شیما پورسهم‌الدین اجرا می‌شود.

شیما پورسهم‌الدین در رابطه با این نمایش به خبرنگار ایرنا گفت: نمایش با حداقل دیالوگ و با زبان بدن با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

این کارگردان ادامه داد: این‌نمایش دومین اثر خیابانی من است که به یک جشنواره بین المللی راه یافته است؛ اولین اثر من «بی‌خوابی» بود که در جشنواره بین‌المللی کردستان عراق مقام دوم اثر بین‌الملل را کسب کرد.

او در خصوص داستان نمایش «پرستو» گفت: پرستو داستان زنی باردار است که با کودک درون شکم خود تنها وسط جنگ قرار گرفته و دست خالی سعی در فرار و مهاجرت دارد، اسم او پرستو به معنی مهاجرت و کوچ است.

پورسهم‌الدین به معرفی دیگر عوامل این نمایش پرداخت و افزود: در این نمایش موسیقی بر عهده شیوا بافهم و علی ربیعی است و امین غفارپور و مجید یزدانشناس دستیاران کارگردان هستند.

این بازیگر تئاتر اضافه کرد: غزال رفیعی منشی صحنه، هانیه بهزادی عکاس و مریم احمدی طراح لباس است و زهرا رنجبر کار گریم را انجام می‌دهد، همچنین مهرداد سهامی و مجید امین زاده به عنوان مدیران صحنه در اجرای این نمایش همکاری می‌کنند.

به گفته او ششمین دوره جشنواره بین المللی منودرام نابِل تونس از ۲۷ آوریل تا ۱ می در کشور تونس در بخش خیابانی و صحنه‌ای برگزار می‌شود.

نظر شما