شناسهٔ خبر: 47695138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری طرحی برای یک‌دست کردن امور استخدامی در مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: شیوه‌های جذب نیرو در نهادها متکثر است و به همین خاطر فراکسیون گام دوم مجلس، بررسی طرحی را به منظور یک‌دست کردن امور استخدامی در دستور کار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان استان سمنان در سالن استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: در سیستم حکمرانی هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از وزارت آموزش و پرورش نیست؛ پایه و اساس توسعه انسانی و توسعه ابعاد مختلف در دنیای مدرن امروز در گرو آموزش نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی همپای دولت، قرص و محکم برای کمک به نظام آموزشی دغدغه‌مند است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های مجلس برای کمک به نظام آموزش و پرورش ادامه داد: هفته گذشته کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب و به بحث بررسی لایحه توجه ویژه‌ای شد و همچنین به مسائلی همچون ارتقای اعتبار و موضوعات دیگری که وزارت آموزش و پرورش با آن دسته و پنجه نرم می‌کند، نیز توجه ویژه صورت گرفت.

گلرو با بیان اینکه سیستم اداری و جذب نیروی آموزش و پرورش نیازمند اصلاح است، افزود: بخش عمده‌ای از مراجعات به دفتر بنده مرتبط به حوزه آموزش و پرورش است که عمده آن از نیروهای خدماتی، و خرید خدمت و نهضتی‌ها هستند و این سؤال مطرح می‌شود که چرا نظام اداری پهن و نامنظم بوده و چرا جذب نیروها متکثر است؟

وی  با بیان اینکه این افراد با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکلات فرهنگیان باید سامان داده شود، تأکید کرد: شیوه‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش و سایر نهادها متکثر است و به همین خاطر فراکسیون گام دوم مجلس، در سال جاری بررسی طرحی را به منظور یک‌دست کردن امور استخدامی در دستور کار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطالبات و نیازمندی‌های آموزش و پرورش و فرهنگیان استان سمنان پیش‌تر با وزیر آموزش و پرورش مطرح شده که برخی از مطالبات محقق شده و برخی محقق نشده است و همچنان پیگیر مطالبات خواهیم بود.

اجرای دقیق و سریع طرح رتبه‌بندی؛ دغدغه معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم تکیه بر سیاست‌ها و اولویت‌های دهگانه این وزارتخانه و تعیین بسته‌های تحولی و راهبردهای ۱۴۰۰، تضمینی شد تا انتظارها در این شرایط کرونایی نسبت به این نهاد خطیر همچنان رضایت‌بخش باشد.

محمد دستورانی بیان کرد: با تلاش‌ها و مساعی صورت‌گرفته در شرایط کرونایی با همراهی همراهان سنگر تعلیم و تربیت چراغ علم و دانش در استان سمنان با مجاهدت بیش از ۹ هزار معلم، معلم‌یار و فرهنگی در بیش از پنج هزار کلاس درس برای دانش‌آموزان این آب و خاک روشن ماند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تلاش‌ها موجب جلب رضایت خداوند و فرهنگیان باشد، تصریح کرد: دغدغه معلمان و همکاران استان سمنان اجرای دقیق و سریع طرح رتبه‌بندی معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: اعمال مدرک تحصیلی، تعیین تکلیف معلمان تمام‌وقت و ترمیم حقوق بخش خدماتی از تقاضای همکاران است و امیدواریم به سرانجام برسد.

دستورانی خاطرنشان کرد: تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک و ابررسانه شاد از دیگر زحمات و تلاش‌های همکاران در وزارت آموزش و پرورش است که جای تقدیر دارد.

شماری از فرهنگیان استان سمنان در این نشست به بیان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در این استان پرداختند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما