شناسهٔ خبر: 47698554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آماده‌سازی مدارس؛ نیازمند تأمین بودجه

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: انتظار داریم هم از منابع ملی و هم منابع استانی برای آماده‌سازی مدارسی که به دلیل کرونا تعطیل شد، استفاده کرده تا به شرایط قبل کرونا برگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری و آموزش و پرورش استان که با حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بر مبانی راهبرد تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش حرکت کردیم.

وی افزود: برای دسترسی دانش آموزان به آموزش و پرورش در این شرایط ناپایدار با هدایت‌های استاندار و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش کردیم تا چراغ تعلیم و تربیت در تمام شهرستان‌ها به صورت مجازی روشن باشد که در این وادی نقش والدین بسیار برجسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: در هفته اول اسفند ۹۸ که مدارس به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل و نخستین تدریس در فضای مجازی توسط یک مربی پیش‌دبستانی از استان سمنان آغاز شد.

دستورانی گفت: بر مبنای راهبردهای تعیین شده، آموزش و پرورش در فضای مجازی ادامه یافت و آزمایشگاه‌ها و سایر رویه‌های تجربی و تحصیلی در استان به خوبی فعالیت دارد.

وی افزود: ۹۵ درصد اولیا و ۹۵ درصد دانش آموزان استان سمنان از آموزش و پرورش به صورت مجازی اعلام رضایت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: در میزان دسترسی به آموزش، ۹۰ درصد دانش آموزان از طریق سامانه شاد در مدار تعلیم و تربیت قرار گرفتند و ۱۰ درصد دیگر با بسته‌های آموزشی و حضور معلمان در مدارس برای تحصیل دانش آموزان به صورت تک نفره یا چند نفره و بهره‌گیری از ظرفیت دانش معلمان تلاش شد.

دستورانی عنوان کرد: از اقدامات ماندگار وزیر آموزش و پرورش برای جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزی در راه‌اندازی شبکه شاد، اصلاح مبادی نیروی انسانی به آموزش و پرورش و تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک که در دستور کار جدی قرار دارد، تشکر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ترمیم حقوق فرهنگیان به میزان بیش از ۶۰ درصد و جبران عقب‌ماندگی‌های حقوق از دیگر اقدامات ماندگار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: بخش دوم رتبه‌بندی معلمان در گام اجرایی قرار گرفت و بخش سوم آن هم در مجلس تصویب شد که باید از نمایندگان مجلس به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان،‌ مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نهایت قدردانی را داشته باشم.

دستورانی گفت: از هم‌اکنون و از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پروژه مهر آغاز شده و همانند سنوات گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و قرار است مدارسی که ۳۰ ماه تعطیل بودند را آراسته کنیم و برای آماده‌سازی تأمین بودجه برای تعمیرات و آماده‌سازی مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امسال انتظار داریم هم از منابع ملی و هم منابع استانی برای آماده‌سازی مدارسی که به دلیل کرونا تعطیل شد، استفاده کرده تا به شرایط قبل کرونا برگردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در سال تحصیلی آینده برای ایجاد نشاط، تحرک، تنفس و شادابی دانش آموزان با اجرای طرح‌های ورزشی و اردوهای تحصیلی تلاش می‌شود.

دستورانی گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش جذب شد و از پیگیری‌های استاندار سمنان نهایت قدردانی را داریم.

وی تأکید کرد: این اعتبار به صورت نقدی به آموزش و پرورش استان سمنان پرداخت شد و ساختمان در حال ساخت این اداره کل به زودی تا تیرماه و یا نهایتاً تا مرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

نظام فرهنگی اصلاح شود

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ما در حوزه‌های مختلف اقتصاد، تعامل اجتماعی، رانندگی، احترام به همدیگر و در سطح کلان و کلی اصلاح شود، نظام فرهنگی و فرهنگ ما باید اصلاح شود.

وی افزود: برای این‌ مهم نظام آموزش و پرورش نیز باید اصلاح شود و برای تقویت این نظام، باید درک و قناعتی بوجود آید که بدانند اساس توسعه در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و آموزش و پرورش بسیار مهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جامعه ما به لحاظ فرهنگی مشکلات زیادی دارد که بنده این مهم را در مجلس و در امور کاری خود در دستور کار قرار داده و در این راستا تلاش نمودم.

گلرو بیان کرد: زحمات بسیار خوبی توسط وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته و تعامل خوبی با مجلس دارند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰، ارتقا و افزایش اعتبار آموزش و پرورش توسط مجلس صورت گرفت که این نشان از اهمیت دادن مجلس شورای اسلامی به بحث آموزش و پروش دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات ساختاری و فیزیکی و مفهومی در بحث آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه مدنظر است.

ساختمان‌های متروکه ساماندهی شوند

وی با بیان اینکه در هر شهر و روستایی یک ساختمان آموزش و پرورش متروکه و بلا استفاده است که نیاز است تا این مهم ساماندهی شود، عنوان کرد: ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش استان نیمه‌تمام است.‌

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه مرکز استان اردوگاه دانش‌آموزی و خوابگاه دانش‌آموزی نداریم.

گلرو اظهار کرد: راه‌حل ساده این امر، توجه به بحث فروش املاک منقول و غیرمنقول مازاد آموزش و پرورش در استان و استفاده از این اعتبار برای رفع کمبودهاست.

وی افزود: فروش املاک مازاد و انتقال آن به خزانه، باید به گونه‌ای باشد تا این اعتبار به صورت کامل به استان برگشته و تخصیص یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضمن تشکر از استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس که در حال تلاش برای نوسازی و افزایش سرانه هستند، اما در حال حاضر ۱۸ مدرسه دو شیفته در حوزه انتخابیه اینجانب در حال فعالیت است.

گلرو اظهار کرد: بحث دانشگاه فرهنگیان از مواردی است که مور تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و باید جذب دانشجو معلم از طریق این مهم صورت گیرد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان سمنان دو ساختمان عاریه‌ای از آموزش و پروش دارد، که این رویه و ضعف‌هایی که در بحث ساختمان، کاهش جذب دانشجو و کاهش رشته‌ها از هشت رشته به یک رشته وجود دارد، امری بسیار ناپسند است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌هایی برای ارتقای رشته‌ها به چهار رشته و جبران جذب دانشجو و احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار صورت گرفت، نیاز است تا وزیر آموزش و پرورش در این خصوص پیگیری ویژه داشته باشند.

گلرو افزود: بودجه دارالقرآن نیز از دیگر مواردی است که نیاز است توسط مقام وزیر آموزش و پرورش نورد توجه قرار گیرد.

مشکل نیروهای خرید خدمت رفع شود

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در بحث آموزش و پرورش و اداری و عدم جذب نیروی بومی در شهرستان‌ها، عدم اعمال مدرک دوم برای کارکنان اداری که انگیزه کاری را کاهش می‌دهد، مشکلات نیروهای خرید خدمات و نهضت سوادآموزی، از جمله موارد و مشکلاتی است که به عنوان مطالبه از سوی مردم عنوان می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مستخدمین و خدماتی‌های آموزش و پرورش دارای مشکلاتی هستند و به عنوان ضعیف‌ترین قشر جامعه آموزش و پرورش نیازمند توجه و رسیدگی به مطالبات خود هستند.

گلرو گفت: اردوگاه دانش‌آموزی و ساماندهی این مهم، نیازمند توجه و مساعدت وزیر آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی، یک پارک اقتصاد دیجیتال با عنایت استاندار و وزیر افتتاح می‌شود، تأکید بر حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که یک کارخانه نوآوری و 2 مرکز رشد برای مهدی‌شهر در نظر گرفته شده که با تقویت این‌مهم و فضای فرهنگی و آموزشی، آینده روشن و بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

نظر شما