شناسهٔ خبر: 47699057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده سمنان عنوان کرد:

لزوم حل معضل مدارس دو شیفته در سمنان/تعدد مدارس متروکه در استان

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خواستار حل معضل مدارس دو شیفته در سه شهرستان سمنان، سرخه و مهدیشهر شد.

صاحب‌خبر -

عباس گلرو در شورای اداری استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد به اهمیت فرهنگ و نقش آن در اصلاح دیگر بخش‌ها پرداخت و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم‌ جامعه ما در حوزه های مختلف اقتصاد، تعامل اجتماعی، رانندگی، احترام به همدیگر و در سطح کلان و کلی اصلاح شود، نظام فرهنگی و فرهنگ‌ ما باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کشور ما چه از بعد اقتصادی و چه از بعد اجتماعی و..اصلاح شود باید نظام فرهنگی ما اصلاح شود و اگر در پی این هستیم که نظام فرهنگی ما اصلاح شود باید نظام آموزش و پرورش اصلاح شود و اگر می‌خواهیم نظام آموزش و پرورش در کشور حل شود باید در حکمرانان ما این درک به وجود بیاید که اساس توسعه چیزی جز نیروی انسانی نیست.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق این‌مهم نظام آموزش و پرورش نیز باید اصلاح شود و برای تقویت این نظام، باید درک و قناعتی بوجود آید که بدانند اساس توسعه در هر جامعه ای نیروی انسانی است.

وی با اذعان به اینکه جامعه فرهنگی ما با مشکلات جدی روبرو است گفت: امروز جامعه ما به لحاظ فرهنگی مشکلات زیادی دارد و از همین رو باید برای مرتفع کردن این مشکلات همت داشته باشیم.

گلرو به ارتباط خوب مجلس با آموزش و پرورش پرداخت و افزود: مجلس در بودجه ۱۴۰۰،به ارتقاء و افزایش اعتبارات آموزش و پرورش توجه ویژه دارد و همین گویای اهمیت دادن‌ مجلس شورای اسلامی به بحث آموزش و پروش دارد.

وی از وجود برخی کمبودها در حوزه های ساختاری و مفهومی آموزش و پرورش در سه شهرستان سمنان، سرخه و مهدیشهر خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در این بخش تعدد ساختمان‌های متروکه است  در هر شهر و روستایی یک ساختمان آموزش و پرورش متروکه و بلا استفاده است که نیاز است تا این مهم ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه همچنان ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش استان نیمه تمام است  خواستار کمک وزارتخانه به این استان برای راه‌اندازی اردوگاه دانش آموزی و خوابگاه دانش آموزی در استان شد.

گلرو بر لزوم استفاده از فروش املاک مازاد برای تکمیل پروژه‌ها تاکید و تصریح کرد: راه حل ساده این امر، توجه به بحث فروش املاک منقول و غیرمنقول مازاد آموزش و پرورش در استان و استفاده از این اعتبار برای رفع کمبودهاست. البته انتظار می‌رود که فروش املاک مازاد و انتقال آن به خزانه، باید به گونه ای باشد تا این‌اعتبار به صورت کامل به استان برگشته و تخصیص یابد.

وی از وجود ۱۸ مدرسه دو شیفته در سمنان خبر داد و افزود: بحث دانشگاه فرهنگیان نیز از مواردی است که مور تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و باید جذب دانشجو معلم از طریق این مهم صورت گیرد.

عضو فراکسیون سیاست خارجی مجلس گفت: دانشگاه فرهنگیان سمنان دو ساختمان عاریه ای از آموزش و پروش دارد، که این رویه و ضعف هایی که در بحث ساختمان، کاهش جذب دانشجو و کاهش رشته ها از ۸ رشته به یک رشته وجود دارد، امری بسیار ناپسند است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه هایی برای ارتقاء رشته ها به ۴ رشته و جبران جذب دانشجو و احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار صورت‌ گرفت، نیاز است تا وزیر آموزش و پرورش در این خصوص پیگیری ویژه داشته باشند.

این نماینده مردم همچنین ادامه داد: بودحه دارالقرآن نیز از دیگر مواری است که نیاز است توسط مقام وزیر اموزش و پرورش نورد توجه قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: کمبود نیروی انسانی در بحث آموزش و پرورش و اداری و عدم جذب نیروی بومی در شهرستان ها، عدم اعمال مدرک دوم برای کارکنان اداری که انگیزه کاری را کاهش می دهد، مشکلات نیروهای خرید خدمات و نهضت سواد آموزی، از جمله موارد و مشکلاتی است که به عنوان مطالبه از سوی مردم عنوان می شود. همچنین مستخدمین و خدماتی های آموزش و پرورش نیز دارای مشکلاتی هستند و به عنوان ضعیف ترین قشر جامعه آموزش و پرورش نیازمند توجه و رسیدگی به مطالبات خود هستند.

گلرو بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان تاکید و تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی، یک پارک اقتصاد دیجیتال با عنایت استاندار و وزارتخانه بزودی در استان افتتاح می‌شود، همچنین یک کارخانه نوآوری در سمنان و دو مرکز رشد برای مهدیشهر در نظر گرفته شده که انشالله با تقویت این‌مهم و فضای فرهنگی و آموزشی، آینده روشن و بهتری پیش روی مردم این منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما