شناسهٔ خبر: 4775389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۱۲ اردیبهشت‌ماه؛

موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد بیرجند افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از راه‌اندازی و افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد در ۱۳ رجب امسال برابر با ۱۲ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی روز گذشته، 6 اردیبهشت‌ماه در اولین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 42 امامزاده شاخص، گفت: در طول اجرای طرح یک میلیون و 135 هزار و 499 نفر با حضور در بقاع متبرکه استان از خدمات طرح بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این دو طرح 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شد، به ویژه برنامه تحویل سال در 23 بقعه متبرکه استان اشاره کرد و افزود: همچنین طرح خیمه‌های معرفت در ایام نوروز امسال در 28 بقعه برگزار شد که 120 هزارو 300 نفر از برنامه‌های طرح بهره‌مند شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت 20 وقف جدید از ابتدای امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: ارزش این وقفیات 5 میلیارد و 205 میلیون تومان بوده است.

گرایلی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 26 بقعه متبرکه به‌صورت شبانه‌روزی پذیرای زائران و مسافران بوده، ادامه داد: تعداد 132 هزار و 864 نفر در اماکن متبرکه استان اسکان داده شدند.

وی به برپایی نماز جماعت در 31 بقعه متبرکه استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت 17 پایگاه مشاوره و پاسخگویی شرعی در بقاع متبرکه برپا شده است.

نظر شما