شناسهٔ خبر: 4785804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موقوفه باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند افتتاح می شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند همزمان با روز 13 ماه رجب امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اوقاف خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در نخستین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 42 امامزاده شاخص افزود: در طول اجرای طرح یک میلیون و 135 هزار و 499 نفر با حضور در بقاع متبرکه استان از خدمات مختلف طرح بهره مند شدند.

وی ادامه داد: برای اجرای این دو طرح یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امسال ویژه برنامه تحویل سال در سطح 23 بقعه متبرکه استان اجرا شد، افزود: طرح خیمه های معرفت در ایام نوروز امسال در 28 بقعه برگزار شد که 120 هزار و 300 نفر از برنامه های طرح بهره مند شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت 20 وقف جدید از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: ارزش این وقفیات 5 میلیارد و 205 میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 26 بقعه متبرکه به صورت شبانه روزی پذیرای زائران و مسافران بوده، ادامه داد: تعداد 132 هزار و 864 نفر در اماکن متبرکه استان اسکان داده شدند.

وی به برپایی نماز جماعت در 31 بقعه متبرکه استان در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در این مدت 17 پایگاه مشاوره و پاسخگویی شرعی در بقاع متبرکه برپا شده است.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: نوروز امسال در راستای صیانت از حقوق شهروندی 14 تیم بازرسی در استان تشکیل شد.

محمد محمدی با اشاره به اینکه استقبال از باغ اکبریه در ایام نوروز بسیار خوب بوده بیان کرد: طی بازرسی های صورت گرفته از پایانه های مسافربری وضعیت تغذیه و بهداشت در آنها مناسب نبوده است.6054

نظر شما