شناسهٔ خبر: 4764106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بناهای تاریخی هشدار داد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بناهای تاریخی هشدار داد و از شهرداران استان خواست تا نسبت به برخورد قانونی با جدیت وارد عمل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همایون نخعی نژاد روز یکشنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: درآمد استان از صنعت گردشگری بسیار ناچیز و ما وظیفه داریم نان صنعت گردشگری را به سفره های مردم ببریم.

وی گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت های عمرانی ابنیه تاریخی و ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم مناطق یاد شد، یکی از این راهکارها است.

نخعی نژاد افزود: ضرورت دارد محور اصلی کارهای عمرانی در استان اتمام و تکمیل طرح های گردشگری باشد، زیرا معتقدیم مبحث گردشگری می تواند یکی از شاخص های اصلی توسعه اقتصادی استان باشد.

وی به حضور رو به ازدیاد گردشگران داخلی و خارجی از روستاهای هدف گردشگری استان، اشاره کرد و گفت: اما در عمل می بینیم آنطور که شایسته این خطه فرهنگی و تاریخی می باشد، روستاهای هدف گردشگری استان آماده نشده و باید اجرا و تکمیل طرح های عمرانی را در این روستاها سرعت بخشید تا بر جذابیت منطقه بیافزایم.

نخعی نژاد افزایش صددرصدی گردشگران خارجی به استان در سال گذشته را بسیار مطلوب خواند و افزود: باید با شناساندن و معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری زمینه حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در استان فراهم آوریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال 20 وقف جدید به ارزش 52 میلیارد و 50 میلیون ریال در استان به ثبت رسیده گفت: 13 رجب امسال نیز مردم استان شاهد افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوکت آباد خواهند بود.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی به برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 42 امامزاده شاخص، اشاره کرد و افزود: در طول اجرای طرح یک میلیون و 135 هزار و 499 نفر با حضور در بقاع متبرکه استان از خدمات مختلف طرح بهره مند شدند و برای اجرای این دو طرح یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی با بیان اینکه امسال ویژه برنامه تحویل سال در 23 بقعه متبرکه اجرا شد، گفت: همچنین طرح خیمه های معرفت در ایام نوروز امسال در 28 بقعه برگزار و 120 هزار و 300 نفر از این برنامه ها بهره مند شدند.

گرایلی همچنین اظهار داشت: در نوروز امسال 26 بقعه متبرکه به صورت شبانه روزی پذیرای زایران و مسافران بود و تعداد 132 هزار و 864 نفر در اماکن متبرکه استان اسکان داده شدند.

وی همچنین به برپایی نماز جماعت در 31 بقعه متبرکه استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت 17 پایگاه مشاوره و پاسخگویی شرعی در بقاع متبرکه برپا شد.6121 /6054

نظر شما