شناسهٔ خبر: 4760841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با ۱۳ رجب:

موقوفه باغ و عمرات شوکت‌آباد افتتاح می‌شود/ ثبت ۲۰ وقف جدید در سال جاری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد همزمان با روز ۱۳ ماه رجب امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰ وقف جدید به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان در استان به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی امروز (6 اردیبهشت) در اولین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 42 امامزاده شاخص، اظهار کرد: در طول اجرای طرح یک میلیون و 135 هزار و 499 نفر با حضور در بقاع متبرکه استان از خدمات مختلف طرح بهره مند شدند و برای اجرای این دو طرح 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

 

وی با بیان اینکه امسال ویژه برنامه تحویل سال در سطح 23 بقعه متبرکه استان اجرا شد، افزود: همچنین طرح خیمه‌های معرفت در ایام نوروز امسال در 28 بقعه برگزار شد که 120 هزارو 300 نفر از برنامه‌های طرح بهره‌مند شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت 20 وقف جدید از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: ارزش این وقفیات 5 میلیارد و 205 میلیون تومان بوده است.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 26 بقعه متبرکه به صورت شبانه‌روزی پذیرای زائران و مسافران بوده، ادامه داد: تعداد 132 هزار و 864 نفر در اماکن متبرکه استان اسکان داده شدند.

 

وی به برپایی نماز جماعت در 31 بقعه متبرکه استان در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در این مدت 17 پایگاه مشاوره و پاسخگویی شرعی در بقاع متبرکه برپا شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد در 13 رجب امسال راه‌ندازی و افتتاح می‌شود.

 

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: نوروز امسال در راستای صیانت از حقوق شهروندی 14 تیم بازرسی در استان تشکیل شد.

 

محمد محمدی با اشاره به اینکه استقبال از باغ اکبریه در ایام نوروز بسیار خوب بوده است، بیان کرد: طی بازرسی های صورت گرفته از پایانه‌های مسافربری  وضعیت تغذیه و بهداشت در آن‌ها مناسب نبوده است.

 

پایان پیام/

نظر شما