شناسهٔ خبر: 68004749 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قناعتی:

هدف نظام سلامت ایجاد حال خوش در مردم است

حبیب احسنی پور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف نظام سلامت را ایجاد حال خوش در مردم دانست و توجه به چهار عامل سلامت را مورد تاکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قناعتی، در نخستین جشنواره علمی دستیاران روانپزشکی سراسر کشور که در بیمارستان روزبه برگزار شد، بر اهمیت آموزش مهارت‌های کاربردی و نوآوری در روان‌پزشکی تأکید و تصریح کرد: مهارت‌های نوین روانپزشکی، کلید آینده‌ای سالم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش، توانمندسازی دانشجویان برای حل مشکلات به صورت مستقل است، گفت: کسب اطلاعات خود را محدود به دانشگاه نکنید، مهارت‌هایی مانند تحقیق، تحلیل و حل مسئله را بیاموزید و از فرصت‌ها استفاده کنید تا بتوانید در دنیای رقابتی امروز، به عنوان یک فرد خلاق و نوآور عمل کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هدف نظام سلامت ایجاد حال خوش در مردم است، به چهار عامل سلامت جسمانی، سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی که از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح شده، اشاره و بر تربیت روانپزشکان جامع‌نگری که به همه این ابعاد توجه داشته باشند، تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های فرهنگی و معنوی در کنار پیشرفت‌های علمی از روانپزشکان خواست به تأثیرگذاری عوامل غیرعلمی بر مبانی علمی نیز توجه کنند.

نظر شما