شناسهٔ خبر: 47691936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از تامین امنیت انتخابات ۱۴۰۰ در بام ایران تا رصد ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی

مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

بیشتر بخوانید

دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

تایید صلاحیت ۸۵۵ داوطلب انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری

ملک محمد قربانپور دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در خصوص روند تایید صلاحیت داوطلبان شرکت کننده در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در مهلت قانونی ۹۳۲ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کردند که پس از اعلام نتایج اولیه، صلاحیت ۸۵۵ داوطلب در هیات اجرایی انتخابات تایید شد.

او افزود: از ۸۵۵ داوطلب تایید شده در هیئت اجرایی، ۷۴۴ نفر در هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهرستان تایید و ۸۳ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

قربانپور با اشاره به مهلت چند روزه برای اعتراض داوطلبان به نتایج تایید صلاحیت‌ها، اضافه کرد: در نهایت پس از رسیدگی به اعتراضات، مجموعا صلاحیت ۸۰۲ داوطلب توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری تایید شد.

او با اشاره به اینکه ۹۳۹ شعبه رای گیری برای اخذ آرای مردمی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است ادامه داد: از این تعداد ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار است.

قربانپور با بیان اینکه در شهر‌ها از ۳۶۳ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا ۲۰ شعبه سیار و مابقی ثابت است، گفت: همچنین در بخش روستایی از ۵۷۶ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا، ۱۶۷ شعبه سیار و مابقی ثابت هستند.

او افزود: لردگان با ۲۱۳ شعبه بیش‌ترین تعداد شعب اخذ رای و شهرستان بن با ۲۷ شعبه کمترین میزان شعب اخذ رای را به خود اختصاص داده است، همچنین بیش‌ترین شعب سیار روستایی در شهرستان کوهرنگ به‌علت پراکندگی جمعیت در نظر گرفته شده است.

قربانپور اضافه کرد: جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب در هنگام رای‌گیری، تعداد شعب اخذ رای در چهارمحال و بختیاری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۲۰۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: طبق قانون فرمانداران به مدت سه روز از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه فرصت دارند لیست اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده را به صورت آگهی منتشر کنند.

مردم خواهان انتخابات عادلانه، سالم و بی طرف هستند

اولین نشست توجیهی آموزشی داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌های شهرستان بروجن به ریاست فرماندار و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان، رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان و رئیس هیئت نظارت انتخابات شورا‌های اسلامی در فرهنگسرای بروجن برگزار شد.

مسعود ملکی فرماندار بروجن ضمن تشکر از حضور داوطلبان در عرصه انتخابات و فراهم آوردن زمینه مشارکت مردم گفت: شورا‌های شهر و روستا از ارکان تصمیم گیری است که با رای مردم انتخاب می‌شوند و فراهم آوردن زمینه مشارکت مردم در انتخابات یکی از مباحثی است که در همه ادوار مورد تاکید بوده است.

او با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی که انتخابات را مظهر اقتدار ملی و نماد مردم سالاری دینی بیان کردند افزود: همواره مولفه‌های مهمی نظیر بی طرفی، قانونمداری، امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت جزو جدایی ناپذیر انتخابات در کشور بوده است و داوطلبان باید با رعایت قانون در ایجاد این مولفه‌ها و برگزاری یک انتخابات سالم تلاش کنند.

ملکی ضمن دعوت از داوطلبان این دوره به اجرای صحیح قوانین و مقرارت انتخاباتی به مقوله‌ی رعایت اصل بی طرفی و رعایت عدالت در برابر داوطلبان اشاره و اضافه کرد: داوطلبان باید تلاش خود را برای زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم به کار بندند و نسبت به قوانین انتخابات متعهد باشند.

او ادامه داد: همه خواهان انتخابات عادلانه، سالم و بی طرف هستند که مهمترین وظیفه داوطلبان معرفی و شناخت خود به مردم جهت انتخاب فرد اصلح باید در چارچوب قانونی باشد.

ملکی گفت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان تنها راهکار برای حفظ ایمنی و سلامت عمومی ضرورتی جدی است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های تبلیغاتی رعایت شود.

او به مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی اشاره داشت و افزود: رعایت اخلاق در انتخابات بسیار مهم است و لازم است تمامی داوطلبان، قانون‌های انتخاباتی را بخوانند و ابهامات خود را از ستاد انتخابات پیگیر شده و رفع کنند.

پیش بینی ۹۳۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای برای برگزاری انتخابات در چهارمحال و بختیاری

جعفر مردانی رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: برای برگزاری این انتخابات ۹۳۹ شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده است.

او افزود: از این تعداد ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار و همچنین ۳۶۳ شعبه شهری و ۵۷۶ شعبه سیار است.

مردانی حضور حداکثری در انتخابات امسال را باعث شکوفایی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف دانست و اضافه کرد: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را چهار رکن اصلی برگزاری انتخابات است و مجموعه عوامل برگزاری انتخابات در استان برای حضور پُر شور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با ۶ کمیته تخصصی فعالیت خود را همزمان با سراسر کشور از دوم اسفندماه سال گذشته با چهار راهبرد، تلاش برای ایجاد شور و نشاط، حضور حداکثری، جلب رضایت مردم و رعایت بی‌طرفی کامل با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و با هدف افزایش دقت، سرعت و سلامت انتخابات آغاز کرد.

مردانی گفت: طرح جامع آموزش انتخابات با ۲ محور آموزش‌های موضوعی ویژه مجریان و دست‌اندرکاران و آموزش‌های عمومی با کمک رسانه‌های گروهی و فضای مجازی در راستای مشارکت حداکثری در دست اقدام است.

او افزود: برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۲۴ مرکز استان از مجموع ۳۱ مرکز استان کشور به‌صورت تمام‌مکانیزه برگزار می‌شود که در استان علاوه بر شهرکرد، انتخابات شورای شهر لردگان نیز مکانیزه برگزار خواهد شد.

مردانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اضافه کرد: با آغاز تبلیغات رسمی نامزد‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی از ۲۰ خردادماه به‌مدت یک هفته، باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: در این دوره از انتخابات، ۸۰۲ نفر در شهر‌ها و سه هزار و ۴۷۴ نفر در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت چهارمحال و بختیاری برای حضور در شورا‌های اسلامی شهر و روستا استان رقابت می‌کنند.

مردانی با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد شورای اسلامی شهر‌های شهرکرد و بروجن هفت نفره و ۴۱ شهر دیگر پنج نفره است.

او به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۶۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان اشاره و اضافه کرد: از این تعداد شورای اسلامی در ۴۹ روستا پنج نفره و در ۵۶۷ روستا سه نفره است.

مردانی ادامه داد: جمعیت واجد شرایط رای دادن چهارمحال و بختیاری در انتخابات امسال ۷۴۱ هزار و ۳۲۲ نفر است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۹۱ نفر رای اولی هستند.

او با اشاره به پیش‌بینی ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی ویژه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: اعتقاد، اعتماد و امید، سه رکن اصلی برگزاری انتخابات در امسال به‌شمار می‌رود.

حفظ امنیت و سلامت انتخابات مهمترین وظیفه مجریان است

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری استان، حفظ امنیت و سلامت انتخابات را از مهمترین وظایف مجریان برشمرد و گفت: برای تأمین امنیت انتخابات آمادگی کامل داریم و در کنار آن به تحقق مقوله مهم مشارکت نیز باید کمک شود.

او اظهار داشت: مدیرانی که قصد فعالیت در ستاد‌های انتخاباتی و تبلیغاتی دارند از سمت خود کناره‌گیری کنند چرا که در غیر این صورت مشمول قانون تخلفات اداری می‌شوند.

عباسی افزود: ۳ بند در قانون تخلفات اداری به موضوع تخلف مدیران در انتخابات پرداخته شده است و توصیه می‌شود مدیران نسبت به این موضوع مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

او اضافه کرد: مدیران باید علاوه‌بر حفظ شان مسئولیت خود، وظایف محوله را به خوبی انجام دهند و نسبت به آن غفلت نکنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید برآماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان انتخابات، گفت: شهرداری‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی و شرکت‌های آب، برق و گاز شامل این دستگاه‌هاست.

عباسی تأمین برق مورد نیاز در استان برای روز انتخابات را موضوع مهم دانست و ادامه داد: فرمانداری‌ها دیزل ژنراتور‌های خود را فعال کنند و همچنین نسبت به شناسایی ماینر‌های غیرمجاز اقدام شود.

دست پر شبکه جهانبین در استقبال از انتخابات ۱۴۰۰

معاونت سیما با ویژه برنامه‌های بر بام افتخار، تا فردا، گام دوم و برای ایران با بصیرت و آگاهی، گام در عرصه انتخابات می‌گذارد.

برنامه تلویزیونی «بر بام افتخار» به صورت میزگرد محور با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به موضوع انتخابات می‌پردازد و با انعکاس نظرات مردمی در قالب گزارش و بیان قوانین انتخابات به بحث و گفتگو می‌نشیند. این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی بیژن علی بابایی و اجرای سیدجلیل رضوی روز‌های یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹ از سیمای جهان بین پخش می‌شود.

برای آشنایی بهتر با قوانین انتخابات و انتخاب اصلح، برنامه تلویزیونی «تا فرد» را از سیمای جهان بین که با دعوت از کارشناسان استانی پیرامون این موضوعات سخن می‌گوید، تماشا کنیم. کلام رهبری، گزارش‌های مردمی ویژه اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد و بیان انتظارات از نامزد‌های ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی، ارتباط تلفنی با فرمانداران و ارائه نحوه برگزاری انتخابات در استان، گفتار متن، میان برنامه، زیرنویس‌های انتخاباتی، خبر‌های روز، معرفی دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و موسیقی و تصویر از بخش‌های مختلف این برنامه است که به تهیه کنندگی و کارگردانی بیژن علی بابایی و اجرای ابوالفضل هادی پور روز‌های شنبه و سه شنبه ساعت ۱۹:۱۵ روی آنتن می‌رود.

معاونت سیما در برنامه «گام دوم» به تهیه کنندگی رضا قاضی و اجرای حجت الاسلام باقر مختاری، با دعوت از دانشجویان و جوانان هم استانی به زوایای مختلف انتخاب اصلح، مطالبه گری مردم، معیار‌ها و شاخص‌های یک انتخاب درست می‌پردازد. این برنامه تلویزیونی چهارشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن می‌رود.

«برای ایران» هم با تمام قشر‌های مردمی، طلاب و روحانیون، اساتید و دانشجویان، پزشکان و هنرمندان، ورزشکاران، اصناف و بازاریان و... در مورد ضرورت حضور در انتخابات، انتخاب اصلح، قوانین انتخاباتی و بازتاب انتخاب درست به بحث و تبادل نظر می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی، کارگردانی و تدوین گری رحیم دانش در حال تولید است و هر روز ساعت ۲۰:۴۵ از سیمای جهان بین پخش می‌شود.

کلام امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد انتخابات، گفتگو با مردم، موسیقی تصویر و میان برنامه‌های گرافیکی بخش‌های این برنامه را تشکیل می‌دهند.

برنامه‌های روتین شب‌های بام ایران، زیر یک سقف، روز نو و چشم انداز هم به موضوع انتخابات می‌پردازند.

معاونت صدای استانی با برنامه‌های «ایران ما» و «تا انتخابات» خود را برای ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آماده می‌کند.

برنامه «ایران ما» به صورت میزگرد محور با هدف بالا بردن اطلاعات سیاسی مخاطبان به تهیه کنندگی و نویسندگی نایب صالحی، گویندگی آرزو بلالی و مرضیه رفیعی تهیه و تولید می‌شود. این برنامه با دعوت از کارشناسان سیاسی استان به بررسی مهمترین ابعاد انتخابات می‌پردازد و روز‌های یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۱:۳۰ روی آنتن می‌رود.

«تا انتخابات» به تهیه کنندگی زهرا اردستانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸ تقدیم شنوندگان صدای استان می‌شود. گزارش مردمی، گفتگوی کارشناسانه ویژه انتخابات و ارتقاء دانش سیاسی مخاطبان در این حوزه، ترانه و موسیقی، بسته‌های صوتی همکاران افتخاری، گفتار موضوعی و گزارش از رأی اولی‌ها بخش‌های مختلف برنامه هستند که به گویندگی و نویسندگی مرضیه رفیعی، گزارشگری شهلا جمشیدیان و صدابرداری شهناز نادری از رادیو جهان بین پخش می‌شود.

برنامه‌هایی از جمله صبح و زندگی، زندگی جاریست، موج زنده رود، جاده جوانی، بنگ آبادی هم در مورد انتخابات بحث و گفتگو می‌شود.

معاونت خبر هم با نزدیک شدن به روز انتخابات، با تولید و پخش بسته‌ها و گزارش‌های متنوع در مجموعه‌های خبری ۱۷، ۲۰ و ۲۳، خود را برای ثبت برگ زرین دیگری از همدلی و مشارکت بی نظیر مردم غیور استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا آماده می‌کند.

بسته انتخاباتی معاونت خبر «صندوق سرنوشت» نام دارد که شامل دیدگاه‌های مردمی در خصوص انتخاب اصلح، اخبار رسمی انتخاباتی و شایعات و تحرکات انتخاباتی در فضای مجازی، نظرات مدیران و صحبت‌های مسئولان ستاد انتخاباتی استان است. پوشش اخبار انتخاباتی، نشست ها، حاشیه ها، اخبار انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی، در خواست‌های مردمی از شورا‌ها و رئیس جمهور آینده، گزارش‌های انتخاباتی، خبر‌های ستاد انتخابات، گزارش‌های خبرنگاران آزاد شهرستان‌ها و ارتباط زنده تصویری با فرمانداران شهرستان‌های ده گانه هر روز به مدت ۱۰ دقیقه از طریق بخش‌های مختلف خبری رادیویی و تلویزیونی و همچنین انتشار در سایت و کانال در شبکه‌های اجتماعی به آگاهی مخاطبان رسانده می‌شود.

معاونت فضای مجازی با تولید برنامه‌های مختلف و پخش در بستر‌های فضای مجازی، به استقبال برگزاری انتخاباتی پر شور و بی سابقه رفته است.

تولید موشن گرافیک، ویدئو‌های «مش عامو پلاس» در قالب طنز، ویدئوکست، انیمیشن «کاکاچی» با پرداخت طنز به موضوع انتخابات، بسته‌های اخبار انتخاباتی با عنوان «نشنیده بگیرید» و پخش در فضای مجازی مرکز و استان، ایجاد صفحه اختصاصی انتخابات در سایت شبکه جهان بین و بارگذاری روزانه اخبار و ویدئو‌های انتخاباتی، برش‌های ویدئو‌های انتخاباتی برنامه‌های تولیدی صدا و سیمای مرکز و بارگذاری این تولیدات صوتی و تصویری در بستر‌های مختلف فضای مجازی استان به عنوان نقش مکملی برنامه‌های تولیدی صدا و سیمای شبکه جهان بین، تولید گزارش‌های مردمی با عنوان «دیدگاه» و بیان انتظارات مردم از نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، تولید و انتشار پوستر‌ها و فتوکامنت‌های انتخاباتی با تمرکز بر روی حضور آگاهانه و مشارکت گسترده مردم برای انتخابات درست، انتشار اخبار انتخاباتی در سایت و کانال‌های مختلف مرکز و استان، تولید نماهنگ‌های حماسی با محوریت شور انتخابات و حضور مردم با بصیرت در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و انتشار در بستر‌های مختلف فضای مجازی و سیمای استان، از اقدامات مهم و متنوع معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری برای انتخابات ۲۸ خرداد است.

واحد شعر و موسیقی مرکز هم با تولید و ضبط چند موسیقی و نماهنگ از جمله مرز پر گوهر، ایران با شکوه و سال همصدایی برای پخش از شبکه‌های ملی و استانی، دِین خود به میهن اسلامی را اَدا و برای انتخابات آماده می‌شود.

تامین امنیت انتخابات ۱۴۰۰ در بام ایران

سردار منوچهر امان‌الهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، سه مقوله مهم در عرصه انتخابات وجود دارد که شامل حضور پرشور و مشارکت، سلامت و امنیت می‌شود.

او افزود: همگان در برابر این سه مقوله مهم مسئول هستند، اما به طور مشخص مسئولیت امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است که هم شامل امنیت عمومی انتخابات و هم حفاظت از صندوق‌ها و شعب اخذ رای می‌شود.

امان‌الهی اضافه کرد: آسیب‌شناسی از مهمترین اقدامات برای ایجاد آمادگی در خصوص برقراری امنیت در انتخابات استان است و برای شهر و روستا‌های چهارمحال و بختیاری نسخه جداگانه تدوین شده تا بر اساس شرایط همان منطقه بتوان امنیت لازم را برای حضور پر شور و مشارکت حداکثری مردم فراهم کرد.

او ادامه داد: همچنین با سپاه و بسیج نیز تعامل خوبی برقرار شده است و امید می‌رود با تلاش‌های انجام شده بتوان این رسالت مهم را به بهترین شکل اجرا کرد.

توجه خاص به ظرفیت‌های تولید و اشتغال در چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سفری که اخیرا به این استان داشتم با مشکلات و معضلات در کنار راهکار‌ها و در عین حال ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان آشنا شدم.

او افزود: چهارمحال و بختیاری دارای منابع غنی کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی است و از استان‌های قوی در صنعت گردشگری به‌شمار می‌رود باتوجه به آب و هوای خوب و تمدن مرز و بومش می‌تواند گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور را جذب کند.

حجت‌الاسلام رئیسی، منابع انسانی تحصیل‌کرده و آماده به کار را از دیگر مزیت چهارمحال و بختیاری برشمرد و اضافه کرد: دارا بودن ظرفیت‌های غنی یاد شده در حوزه کشاورزی، دامپروری، منابع طبیعی و نیز مردمان با اراده و مصمم که دو هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند در کنار مشاهده آمار بیکاری بالا در این استان قابل قبول نیست.

او گفت: مشکلات چهارمحال و بختیاری را می‌توان با بهره‌گیری از اراده مردم استان رفع کرد، هم‌چنان که مشکلاتی نظیر مسئله منطقه شهیدپرور شیخ‌شبان، کشتارگاه جونقان و... در حال پیگیری است و قابل رفع هستند و نباید دغدغه مردم باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این میزان از مشکلات و دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری جفا در حق آن‌هاست، تصریح کرد: هیچ یک از مشکلات مردم استان لاینحل نیست و گره تمامی مشکلات باز شدنی است، بوروکراسی اداری حل این مشکلات را به تاخیر انداخته است که باید با کمک خود مردم رفع شود.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: فعال شدن فضای کشاورزی، درآمدزایی از حوزه گیاهان دارویی، تقویت آبزی‌پروری و... از فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند با برنامه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری توسعه پیدا کنند.

او با اشاره به اینکه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها پیشران تولید هستند، گفت: تعداد بنگاه‌های کوچک در چهارمحال و بختیاری کم نیست که باید مورد توجه قرار گیرند، همچنین نظام معیوب پرداخت تسهیلات باید اصلاح شود تا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در دریافت تسهیلات دچار مشکل نشوند، سهمیه تسهیلات استان باید شفاف و مشخص باشد تا اعتماد عمومی ایجاد شود.

این نامزد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه زمینه کار فراهم است، توضیح داد: باید کار را در مسیر رضایت خداوند یعنی عدالت انجام داد؛ عدالت حکم می‌کند که تسهیلات بدون مشکل و دغدغه به دست متقاضی برسد و رفع ظلم در پرداخت تسهیلات صورت گیرد چرا که ظلم سبب ایجاد فقر و بی‌عدالتی در جامعه می‌شود و عدالت را باید در میدان عمل به اجرا گذاشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان با دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات، ادامه داد: همه افراد حتی افراد ناراضی و ناامید و سرخورده با رای خودتان سرنوشت خود را رقم بزنید و بنده یقین دارم که اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت، باز خواهد گشت.

فعالیت تمامی ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی رصد می‌شود

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست انتخابات استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: فعالیت تمامی ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی در شهرستان‌های استان رصد می‌شود.

او افزود: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تخلفات انتخاباتی احتمالی از سوی شخص‌های حقیقی و حقوقی را به موقع مستندسازی و گزارش کنند.

عباسی اضافه کرد: رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری نیز نسبت به بررسی، شناسایی و رفع مشکلات احتمالی مرتبط با برگزاری انتخابات اقدام کنند.

او عمل به قانون در روند برگزاری انتخابات را ضروری دانست و ادامه داد: مسئولیت امنیت ستاد‌های انتخابات شهرستان‌های ۱۰ گانه استان با نیروی انتظامی است.

عباسی گفت: اشرافیت بر قانون انتخابات، برگزاری نشست‌های توجیهی برای نمایندگان فرمانداران در شعبه‌های اخذ رای و بازدید و سرکشی از شعبه‌ها در روز برگزاری انتخابات مورد توجه تمامی فرمانداران باشد.

او افزود: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تا آخرین روز فعالیت و مسئولیت خود، نسبت به انجام امور و پاسخ‌گویی به مردم تلاش کنند.

عباسی با اشاره به تلاش‌های فراوان دولت تدبیر و امید در هشت سال اخیر اضافه کرد: در این مدت با وجود مشکلات فراوان برای ارتقای کمی و کیفی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، عمرانی، سیاسی و بخش‌های دیگر تلاش‌های زیادی در سطح ملی و استانی شده است.

ملک‌محمد قربان‌پور دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به فعالیت فراجناحی دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: متاسفانه در بسیاری از نقدها، به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سال ۱۳۹۶ تاکنون و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا توجهی نمی‌شود.

او افزود: برآورد اولیه ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در خصوص تعداد شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات امسال، یک‌هزار و ۱۶۴ شعبه بود که در نهایت ۹۳۹ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی تعیین شد.

قربان پور اضافه کرد: بهره‌مندی از توان رسانه‌ها و ظرفیت فضای مجازی برای حضور حداکثری و مشارکت پُر شور مردم در انتخابات مورد توجه دست اندرکاران ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

در این نشست تعدادی از رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری و فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص روند برگزاری انتخابات مطلوب ارائه کردند.

تمهیدات شهرداری شهرکرد برای انتخابات/ بیش از ۳۳ جایگاه تبلیغاتی نصب شد

اکبر ایازی، مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی کاندیدا‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بیش از ۳۳ جایگاه توسط شهرداری پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به ضرورت ساماندهی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال، اظهار داشت: در این زمینه قطعاً شهرداری شهرکرد همراه با سایر دستگاه‌ها در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات فعالیت می‌کند، بنابراین تمهیدات شهرداری برای برگزاری انتخابات باشکوه و همچنین آماده سازی فضای تبلیغاتی برای تمامی کاندیدا‌ها اندیشیده شده است.

ایازی افزود: شهرداری شهرکرد اقدامات مناسبی برای فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های این دوره از انتخابات، با هدف توزیع عادلانه فرصت‌های تبلیغاتی محیطی، جلوگیری از آلودگی‌های بصری و حفظ سیمای شهری و رعایت حقوق شهروندی در نظر گرفته است.

او بیان کرد: در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بیش از ۳۳ جایگاه توسط شهرداری پیش‌بینی و نصب شده است.

ایازی ضمن درخواست از کاندیدا‌ها و هواداران انتخاباتی و تاکید بر حفظ و صیانت از اموال عمومی و رعایت حقوق شهروندی و عدم نصب تبلیغات در فضا‌های غیرمجاز گفت: شهرداری هزینه‌های فراوانی برای نظافت، پیرایش شهری و حذف نازیبایی‌های محیط شهری داشته و نصب تبلیغات در مکان‌های غیرمجاز علاوه بر خسارت به سیما و منظر شهری هزینه‌های سنگینی برای شهر در بردارد.

انتهای پیام/ف

نظر شما