شناسهٔ خبر: 47368104 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انهدام اعضای باند قاچاقچیان شیشه در شیراز / ۳ کشته بر اثر واژگونی پژو

مهم‌ترین حوادث یکم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه یکم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۴۶۲ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۶۲ کیلوگرم حشیش و دستگیری ۲ قاچاقچی توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس در راستای مبارزه با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در سطح استان فارس و با انجام اقدامات اطلاعاتی، از خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر توسط قاچاقچیان به سطح استان و شهر شیراز مطلع شدند.

او با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و مأموران به محور سروستان- شیراز اعزام و اقدام به کنترل محسوس و نامحسوس خودرو‌های عبوری کردند، افزود: در نهایت مأموران به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۴۶۲ کیلوگرم حشیش کشف، ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدراستان انتقال داده شدند.

سردار حبیبی تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

انهدام اعضای باند قاچاقچیان شیشه در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری اعضای باند خرید و فروش مواد مخدر در شیراز، ۶۸ کیلو شیشه کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از چند ماه کار اطلاعاتی مطلع شدند یک باند حرفه‌ای با یک دستگاه کامیون قصد انتقال شیشه از مرز‌های شرقی کشور به شیراز را دارند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا در قالب چند اکیپ به محور سروستان-شیراز اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی یک دستگاه کامیون حامل بار ضایعات را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند کامیون را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از آن خودرو ۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه که به صورت بسیار حرفه‌ای زیر بار ضایعات جاسازی شده بود کشف شد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به منزل سرکرده باند در یکی از محلات شیراز اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از مکان ۳۸ کیلو شیبشه و ۱۹ کیلو تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۸ کیلو شیشه مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است، تصریح کرد: در این ماموریت سرکرده باند به همراه ۲ نفر از دوستانش که اعضای یک باند بودند دستگیر شدند.

او با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، عنوان داشت: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دسترو کار پلیس استان فارس قرار دارد.

مرد ۳۳ ساله در لارستان غرق شد

فرمانده انتظامی لارستان از غرق شدن مردی ۳۳ ساله در استخر آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن یک نفر در استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش "بنارویه" این شهرستان، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: ماموران انتظامی لارستان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۳۳ ساله برای شنا در استخر ذخیره آب کشاورزی رفته و به دلایل نامعلومی غرق شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه جسد متوفی با هماهنگی مقام قضائی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست با توجه به شدت گرمای هوا از ورود به استخر‌های ذخیره آب‌های کشاورزی و همچنین رودخانه‌ها و سد‌ها خودداری تا شاهد حوادث اینچنین جبران ناپذیری نباشیم.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۴ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به ۴ دستگاه سواری حامل احشام که به صورت کاروانی حرکت می‌کردند مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ماموران انتظامی موفق شدند ۶۴ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و در این رابطه ۴ متهم را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق و کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه

فرمانده انتظامی فیروزآّباد از دستگیری سارق و کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش "میمند" فیروزآباد در راستای کاهش جرایم و مبارزه با سرقت با اقدامات فنی و تخصصی از وجود موتورسیکلت مسروقه در یک منزل مسکونی در یکی از محلات مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت‌های مذکور دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز را دارند، گفت: در این خصوص یک سارق دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۳۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی آباده از توقیف سواری ۲۰۶ و کشف ۳۹ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده با برنامه ریزی دقیق و در راستای تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۲۰۶ مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن ۳۹ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: برخورد قاطع با عناصر توزیع مواد مخدر به صورت جدی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس شهرستان کازرون قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۳ کشته بر اثر واژگونی پژو

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پژو ۲۰۶ در شهر صدرا، ۳ نفر در دم فوت کردند.

سرهنگ صادق سلیمی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در خیابان "البرز" شهر صدرا به مأموران پلیس راهور اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو ۲۰۶ با ۳ سرنشین (یک نفر مرد و ۲ نفر زن) در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در این حادثه هر ۳ نفر در دم فوت کردند، عنوان داشت: کارشناسان در صحنه حاضر و تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

توقیف پژو حامل بیش از ۵۵ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۵۵ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی افزود: ماموران انتظامی نی‌ریز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی سافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: در بازرسی از سواری توقیف شده ۵۵ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

جان‌باختن پاکبان شهرداری بر اثر بی‌احتیاطی راننده پراید

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در برخورد سواری پراید با پاکبان شهرداری، عابر پیاده بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در کنار "بوستان ملت" شهرستان مرودشت، بلافاصله ماموران پلیس راهور به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک سواری پراید به رانندگی فردی ۳۲ ساله با یک پاکبان شهرداری که مشغول کار در کنار خیابان بوده برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در این حادثه عابر ۴۰ ساله به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است، عنوان داشت: کارشناسان پلیس راهور علت این حادثه را بی‌احتیاطی و عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما